ورود / عضویت

لینوس توروالدز اولین نامزد انتشار کرنل لینوکس ۵.۱۸ را معرفی کرد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print
لینوس توروالدز امروز در دسترس بودن عمومی برای آزمایش همگان که اولین نقطه عطف Release Candidate (RC) سری هسته آینده لینوکس ۵.۱۸ می باشد را اعلام کرد که قرار است در اوایل خرداد ماه (اواخر مه ۲۰۲۲) منتشر شود.

دو هفته از انتشار هسته لینوکس ۵.۱۷ می گذرد و پنجره ادغام هسته لینوکس ۵.۱۸( سری بعدی هسته اصلی)، اکنون به طور رسمی با راه اندازی اولین Release Candidate (RC) بسته شده است.

هسته لینوکس ۵.۱۸ به یک نسخه جالب تبدیل می شود که نوید دهنده بهبودهای بیشتر برای پردازنده های گرافیکی AMD با کار زیاد در مورد درایور گرافیک AMDGPU و همچنین به روز رسانی برای جداول رویدادهای مختلف نظارت بر عملکرد اینتل را می دهد، به نظر می رسد از هر چیزی یک مقدار همراه خود دارد.

به گفته لینوس توروالدز، همه چیز برای این هسته لینوکس ۵.۱۸ کاملاً عادی به نظر می رسد و عمده به‌روزرسانی‌های مختلف درایور، حدود ۶۰ درصد از کل تغییرات است، اما همچنین بهبودهایی در زمینه شبکه، صدا، رسانه، SCSI، pinctrl، clk و موارد دیگر نیز وجود دارد.

لینوس توروالدز گفت: مابقی، مستندات و devicetree bindings می باشد (شاید ما باید فقط درایورها را حساب کنیم)، به‌روزرسانی‌های معماری (مهم‌ترین تغییر در nds32 که از بین رفته است، اما تمام معماری هاx86، arm، arm64، powerpc، parisc، mips و به روز رسانی riscv و به‌روزرسانی‌های ابزار (perf و selftests) وجود دارد.)، و البته تمام به‌روزرسانی‌های هسته اصلی (سیستم فایل، هسته، شبکه، VM) می باشد».

لینوس توروالدز

تاریخ انتشار کرنل لینوکس ۵.۱۸ می تواند ۱ خرداد یا ۸ خرداد ( ۲۲ یا ۲۹ مه ) باشد، بسته به اینکه چه تعداد نقطه عطف Release Candidate در کل چرخه توسعه منتشر می شود.

تاریخ انتشار نهایی برای سری لینوکس ۵.۱۸، اگر تنها هفت نقطه عطف Release Candidate وجود داشته باشد، انتشار نهایی هسته لینوکس ۵.۱۸ در ۱ خرداد ( ۲۲ مه ۲۰۲۲ ) انتظار می رود. اما، اگر لینوس توروالدز تصمیم بگیرد که یک نامزد انتشار هشتم نیز مورد نیاز است، ما باید انتظار داشته باشیم که ۱ خرداد (۲۹ مارس) منتشر شود.

تا آن زمان، اگر می‌خواهید به توسعه‌دهندگان هسته کمک کنید تا باگ‌های سری هسته لینوکس ۵.۱۸ را پیدا کرده و آن‌ها را برطرف کنند، بشتابید و اولین Release Candidate را از وب‌سایت kernel.org دانلود کنید. با این حال، لطفاً به خاطر داشته باشید که این یک نسخه اولیه است و برای استفاده در سیستم های شخصی یا تجاری مناسب نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.