گواهینامه مؤسسه تخصصی لینوکس

گواهینامهٔ بنیاد حرفه‌ای لینوکس (Linux Professional Institute Certification) یا LPIC، یک گواهینامهٔ معتبر در زمینهٔ لینوکس است که توسط نماینده‌های بنیاد حرفه‌ای لینوکس (Linux Professional Institute) در سراسر جهان برگزار می‌گردد.

هدف گواهینامهٔ بنیاد حرفه‌ای لینوکس تأیید صلاحیت متخصصین فناوری اطلاعات در زمینهٔ سیستم‌عامل لینوکس و ابزارهای مرتبط با آن است. این مدرک وابسته به توزیع خاصی نیست و با توجه به استاندارد اصلی لینوکس و سایر استانداردها و قراردادهای مرتبط طراحی شده‌است.

لیست دوره ها

Linux Essentail

آشنایی با لینوکس و آمادگی برای آزمون لینوکس پایه، شرکت در دوره مدیریت سطح اول لینوکس.
بیشتر...

LPIC1 (101, 102)

مدیریت سطح پایین لینوکس
آمادگی برای آزمون LPIC1 و آشنایی با سیستم عامل گنو/لینوکس آشنایی و کسب تجربه کافی برای استفاده از سیستم عامل گنو/لینوکس و آمادگی برای آزمون های ۱۰۱, ۱۰۲
بیشتر...

LPIC2 (201, 202)

مدیریت سطح پیشرفته لینوکس
کسب دانش و تجریه در سطح دوم لینوکس و آمادگی برای شرکت در آزمون های ۲۰۱ و ۲۰۲ آمادگی برای شرکت در آزمون های ۲۰۱و ۲۰۲ هدف مدیریت ایستگاه‌های کوچک تا متوسطکه دارای سرورهای گنو/لینوکس هستند
بیشتر...

LPIC3 (300)

مدیریت سطح بالای لینوکس
کسب و دانش برای شرکت در آزمون LPIC3 300 برنامه گواهینامه LPIC-3 بیانگر حد اعلی برنامه گواهینامه LPI است. LPIC-3 برای «مرحله سرمایه گذاری» حرفه ای‌های لینوکس طراحی شده‌است. LPIC-3 از تنها یک امتحان برای نقش «هسته» LPIC-3 تشکیل شده‌است. تعدادی از امتحانات تخصصی به عنوان نقشهای اضافی در راس گواهینامه «هسته» LPIC-3 پیشنهاد شده‌است.
بیشتر...

LPIC3 (303)

آشنایی با مباحث پیشرفته امنیت لینوکس
آشنایی دانشجو با مباحث پیشرفته لینوکس و آمادگی برای آزمون ۳۰۳ برای شرکت در این دوره باید دانشجو با مباحث متوسطه (LPIC2) آشنایی کامل داشته باشد.
بیشتر...

LPIC3 (304)

این آزمون از سری برنامه های آموزشی LPI در سطوح حرفه ای مدیریت سیستم های لینوکس است و به مدیریت حرفه ای لینوکس با تاکید بر مبحث مجازی سازی و High Availability می پردازد.
بیشتر...

LPIC3 (305)

مدیریت سطح بالای لینوکس
پیکربندی سرور و سرویس های ایمیل
LPI در حال توسعه مراحل بعدی آزمون LPIC-3 Enterprise است. این آزمون خدمات نامه و پیام رسانی را پوشش می دهد.
بیشتر...