برنامه نویسی

به زبان خیلی ساده،‌ برنامه نویسی عبارت است از نوشتن دستوراتی که یک سیستم -مثل کامپیوتر- آن‌ها را متوجه شده و دستورات ما را یکی پس از دیگری اجرا می کند. حال، یک زبان برنامه نویسی لغات، دستورات و قوانینی را در اختیار ما به عنوان یک برنامه نویس قرار می‌دهد که از آن طریق می‌توانیم با کامپیوترها و سیستم‌های کامپیوتری صحبت کنیم (دقیقاً به همان صورت که ما از واژگان زبان شیرین فارسی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنیم و حرف همدیگر را می فهمیم!)

لیست دوره ها

pythona

PYTHON


پایتون (Python‎) یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا، تفسیری، سطح بالا، و همه منظوره است، که خیدو فان روسوم آن را طراحی کرده‌است، و اولین بار در سال ۱۹۹۱ منتشر شده‌است. فلسفه اصلی طراحی پایتون «خوانایی بالای کد» است و نویسه‌های فاصله خالی در آن معنادار هستند و مکرر استفاده می‌شوند. ساختار زبانی و دیدگاه شیءگرا در پایتون به گونه‌ای طراحی شده‌است که به برنامه‌نویس امکان نوشتن کد منطقی و واضح (بدون ابهام) را برای پروژه‌های کوچک و بزرگ می‌دهد.

pythona

PYTHON Advaned


شما در دوره آموزش پایتون (Python) پیشرفته ، مباحث پیشرفته زبان برنامه نویسی پایتون را فرا خواهید گرفت. زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان قدرتمند ترین زبان اسکریپت نویسی در دنیا و پر طرفدار ترین زبان برنامه نویسی شی گرا مورد قبول برنامه نویسان است ( اطلاعات بیشتر در سایت رسمی پایتون ) در دوره ویدئویی آموزش پایتون به زبان فارسی از آخرین نسخه و جدید ترین ورژن پایتون استفاده شده و شما به صورت قدم به قدم زبان پایتون را بدون نگرانی یاد خواهید گرفت. گرفت.

بیشتر ...

PYTHON NETWORK


مفهوم Network در عصر جدید دچار تغییراتی شده است. یعنی Network قدیمی که می‌شناسیم دائماً در حال تغییر است و از حالت Traditional به حالت Programmability در حال مهاجرت می‌باشد. مباحثی که جدیداً در بحث Network مطرح می‌شود شامل، بحث Network as a Service (NaaS)، Software Defined Networking (SDN)، Network Functions Virtualization (NFV) و بحث ترکیب Programmability یا برنامه‌نویسی در شبکه است.

بیشتر...

PYTHON Security


این دوره یکی از از دوره های پیشرفته تست نفوذ شبکه می باشد که شما را با برنامه نویسی پایتون از ابتدا تا ابزار نویسی تحت زبان برنامه نویسی پایتون آشنا خواهد کرد دانشجویان بعد از اتمام دوره می توانند اسکریپت های تحت شبکه و ابزار های تست نفوذ را طراحی و ایجاد کنند این دوره یکی از دوره های جذاب و کاربردی شرکت SANS می باشد.
بیشتر ...

PYTHON Web Scraping


گاهی در هنگام نوشتن یک برنامه به اطلاعات و دیتاهایی نیاز پیدا میکنیم که یا قادر به تولید آن نیستم و یا تولید آن بسیار پرهزینه و زمان بر است، به همین دلیل بهترین راه این است که دیتا های موردنظر را از سایت های دیگر استخراج بکنیم که به این کار web scraping گفته میشود. توجه داشته باشید که این مهارت برای هر برنامه نویس بسیار حیاتی و پرکاربرد است. بیشتر ...


Python Web Development


انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی و چارچوب برای توسعه‌ی وب کار دشواری است،‌ زبان‌ها و چارچوب‌های زیادی وجود دارند، که هر یک نیاز‌های مختلفی را در این زمینه رفع می‌کنند. برای خیلی از کسب‌وکارهای حوزه‌ی آی‌تی زبان برنامه‌نویسی پایتون و چارچوب جنگو یک انتخاب مناسب است. دلایل این انتخاب سریع و راحت، متن باز بودن و امنیت بالای آن‌ها است. در آموزش طراحی سایت با پایتون و جنگو، شما می‌توانید در مدت کوتاهی یک وب‌سایت را از صفر تا صد طراحی کنید.
بیشتر...

R


R


هرچه می‌گذرد، R بیشتر به زبان غالب در بین دانشمندان داده تبدیل می‌شود. شرکت‌هایی مانند گوگل (Google)، فیس‌بوک (Facebook)، اوبر (Uber) و مایکروسافت (Microsoft) به‌طور گسترده از R استفاده می‌کنند. R همین‌طور زبان محبوبی در بین دانشگاهیان دنیاست. این امر موجب شده است R دارای جامعه توسعه‌دهندگان بسیار قدرتمندی باشد که به پویایی زبان R کمک زیادی کرده است.
بیشتر...

go

GO

زبان گو (go) یک زبان بسیار قدرتمند و open Source است که توسط مهندسان شرکت گوگل ایجاد شده است که دارای نوشتاری ساده و زیباست . وبا سرعت زیادی در حال بیشرفت و محبوب شدن بین برنامه نویسان است . این زبان در بسیاری از پروژه ها در حال استفاده است در سر تا سر جهان که میتوانید در این لینک پروژه هایی که از golang استفاده کرده اند را مشاهده کنید. یکی از ویژگی های این زبان چند سکویی یا Cross Platform بودن آن است بصورتی که با یادگیری زبان Go می توان هر نوع نرم افزاری را پیاده سازی کرد برای سیستم عامل های ویندوز و مک و لینوکس و اندروید و... و در زمینه های وب و بازی سازی تا سیستم عامل و شبکه و حتی اینترنت اشیاء.
بیشتر...

java

JAVA

زبان جاوا یکی از مطرح ترین و قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی است ‌. زبان جاوا زبانی شی گراست و از قوانین شی گرایی استفاده میکند . با آموختن زبان جاوا میتوانید برنامه های مختلفی را به صورت cross-platform یا چند سکویی ایجاد کنید . ومیتوانید برنامه های دسکتاپ ویا وب ویا موبایل را ایجاد کرده و از آنها استفاده کنید. در این دوره تمام مواردی که برای شروع از صفر برنامه نویسی مورد نیاز است گفته خواهد شد و اگر شما تا به حال برنامه نویسی نکرده اید و میخواهید برنامه نویسی رو شروع کنید ، این دوره میتواند شروع خوبی برای شما باشد.
بیشتر...

phpmysql

PHP & MYSQL



دوره برنامه نویسی پی اچ پی یک زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده است که از آن برای ایجاد وب سایت های پویا استفاده می شود. به طور کلی تمام سایت هایی که کاربر داشته و برای کار با آن ها نیاز به ورود و خروج کاربرداریم جزو وب سایت های پویا هستند که برای نگهداری داده هایشان از پایگاه داده ها استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان Facebook را نام برد که به کمک PHP ایجاد شده است. در این دوره شما با MySQL نیز آشنا خواهید شد. MySQL یک پایگاه داده بوده و در آن داده ها را نگهداری می کنیم.
بیشتر...

javasciript

JAVA Script


جاوا اسکریپت زبان برنامه‌نویسی پویا و مبتنی بر شی (Object-based) است که هم سمت کاربر و هم سمت سرور، برای ایجاد تعمال با صفحات وب به کار می‌رود. جایی که HTML و CSS ساختار اولیه و ظاهر صفحات وب را تعیین می‌کنند، جاوا اسکریپت نحوه عملکرد صفحات وب را کنترل می‌کند. جاوا اسکریپت، تجربه کاربر را از صفحه وب با تبدیل آن از یک صفحه استاتیک به یک صفحه تعاملی بهبود می‌بخشد. بطور خلاصه، جاوا اسکریپت به صفحات وب رفتار می‌بخشد.
بیشتر...

laravel

Laravel


فریم ورک چیست ؟ فریم ورک بستری را برای برنامه نویسان فراهم می‌کند که استفاده از کدهای از پیش ساخته شده را امکان‌پذیر می‌کند. در واقع می‌توان گفت هدف اصلی فریم ورک‌ها، راحتی کار برنامه‌ نویسان و اجتناب از نوشتن کدهای تکراری است. لاراول یکی از محبوب‌ترین فریم ورک های PHP است.
بیشتر...

c

C Programming


زبان برنامه نویسی C (سی)، بدون شک یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی است که به وفور هم به صورت مستقیم برای پیاده سازی انواع نرم افزارها و برنامه ها بر روی انواع سیستم های سخت افزاری و سیستم عامل ها استفاده شده است و هم منشا ایجاد زبان های برنامه نویسی جدیدتر، نظیر: C++‎ (سی پلاس پلاس)، Java (جاوا)، C#‎ (سی شارپ) بوده است. بسیاری از مفاهیم مورد استفاده در ساختار این زبان برنامه نویسی، بعدها تبدیل به موضوعات پایه ای و اساسی علوم کامپیوتر شده است و از این نظر، زبان برنامه نویسی C، دارای ارزش های تئوریک بسیار بالایی است.
بیشتر...

c++

C++ Programming


++C یک برنامه همه منظوره و عمومی است که هم اکنون در سطح وسیعی از علم کامپیوتر استفاده می شود و مفاهیم شی گرایی وراثت و چندریختی را بیان می کند. تمام نرم افزارهایی که به صورت روزمره در ویندوز با آن ها کار می کنیم توسط زبان مادر سی و سی پلاس پلاس نوشته شده اند و در صنعت خودروسازی، فضایی، معماری، بانکی، کنسول بازی و ... کاربرد دارند. هدف این فرادرس آموزش ++C در دو بخش معرفی دستورات و ساختمان داده و بیان مفاهیم شی گرایی است.
بیشتر...

android

Android


سیستم عامل اندروید (Android) امروزه بیشتر از هر زمان دیگری به عنوان سیستم عامل دستگاه‌ های هوشمند (موبایل و تبلت) استفاده می‌شود به طوری که بیش از ۸۷ درصد از دستگاه‌های هوشمندی که امروزه تولید می­‌شوند، از سیستم عامل‌های اندروید استفاده می‌کنند. فضای اندروید، این امکان را می‌­دهد تا اپلیکیشن ­های کارآمدی نوشته شود. در سراسر جهان، بخش عمده ای از نیازهای مردم، از طریق همین اپلیکیشن­‌ها رفع می‌شود. در ایران نیز، سرعت رشد استفاده از اپلیکیشن‌ها برای زندگی روزمره و ایجاد اپلیکیشن های متنوع، بسیار زیاد است. همین مورد باعث سوق‌دهی به سمت آموزش اندروید شد.

بیشتر...