ورود / عضویت

لینوس توروالدز اولین نامزد انتشار کرنل لینوکس ۵.۱۷ را معرفی کرد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

دو هفته از انتشار لینوکس ۵.۱۶ و باز شدن پنجره ادغام نسخه اصلی هسته بعدی، یعنی کرنل لینوکس ۵.۱۷ می گذرد، که امروز با راه اندازی اولین نقطه عطف Release Candidate (RC) برای آزمایش عمومی بسته می شود.

لینوس توروالدز به تازگی اولین نسخه کاندیدای انتشار کرنل لینوکس ۵.۱۷ را اعلام کرد که به نظر می‌رسد نسخه‌ای عادی با تغییرات عادی و ویژگی‌های جدید باشد. هیچ چیز ویژه ای و برجسته ای در این ورژن دیده نمی شود.

به گفته لینوس توروالدز، بخش عمده آن به‌روزرسانی‌های مختلف درایور است و همچنین به‌روزرسانی‌های معماری، مستندات و ابزارها می باشد. با این حال، ابزار تولید اعداد تصادفی و بازنویسی حافظه پنهان محلی ثابت fscache در سری هسته‌های لینوکس ۵.۱۷ آینده می تواند برجسته باشد.

[کرنل لینوکس] ۵.۱۷ به نظر نمی رسد که نسخه بزرگی باشد، و همه چیز نسبتاً عادی به نظر می رسد. لینوس توروالدز گفت: ما در چند قسمت هسته کمی بیشتر از حد معمول فعالیت داریم (تولید اعداد تصادفی و بازنویسی fscache برجسته هستند)، اما حتی با وجود این موارد، تصور ما یک نسخه معمولی می باشد.

لینوس توروالدز

انتظار داریم نسخه نهایی هسته لینوکس ۵.۱۷ در اواخر اسفند (اواسط مارس ۲۰۲۲) منتشر شود. ولی طبق معمول، انتشار آن به تعداد نقاط عطف بدست آمده در نامزد انتشار بستگی دارد.

اگر هفت RC وجود داشته باشد، انتظار ما این است که در تاریخ (۲۲ اسفند) ۱۳ مارس منتشر شود، ولی اگر هشتمین نامزد انتشار منتشر شود، باید انتظار داشته باشیم که در تاریخ (۲۹ اسفند ۱۴۰۰) ۲۰ مارس منتشر شود.

تا آن زمان، اگر می‌خواهید به توسعه‌دهندگان هسته کمک کنید تا باگ‌های هسته لینوکس ۵.۱۷ را پیدا کنند و آن‌ها را برطرف کنند، بشتابید و اولین Release Candidate را از وب‌سایت kernel.org دانلود کنید. اما، لطفاً به خاطر داشته باشید که این نسخه توسعه اولیه است، و اگر برای شما مهم است که سیستم عامل شما پایدار باشد مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.