مجازی سازی و Cloud

مجازی سازی یک روش و تکنیک است اما رایانش ابری یک مفهوم است که به وسیله ی تکنیک های مجازی سازی بوجود آمده و ارائه می شود. معمولا از مجازی سازی بصورت درون سازمان استفاده می شود اما از رایانش ابری (Cloud Computing) بصورت آنلاین و اینترنتی استفاده می شود.

لیست دوره ها

Virtualization with QEMU/KVM


مجازی سازی در همه جا است، اما چگونه باید شروع به کار کنید؟ شما می توانید از ارائه دهندگان ابری برای مدیریت تمام سخت افزار خود استفاده کنید، اما شاید می دانید که ابر راه درستی نیست. آیا می دانستید که سال ها است پلتفرم مجازی سازی درجه تولید در سیستم عامل لینوکس استاندارد وجود دارد؟ و همچنین رایگان است؟ KVM یا مجازی سازی مبتنی بر Kernel پایه ای برای گسترش مجازی سازی بزرگ و کوچک در سرتاسر جهان به وجود آورده است و همچنین متن باز می باشد. KVM بخشی اصلی مجموعه مهارت مدیران لینوکس است و این دوره شما را با اصول اولیه آن آشنا می کند.
بیشتر...

Virtualization with LXC/LXD

کانتینرهای لینوکس (Linux Containers) LXC یک روش مجازی‌سازی سطح سیستم عامل است که برای اجرای سیستم‌های لینوکس ایزوله بر روی یک میزبان کنترلی با استفاده از یک تک هستهٔ لینوکس است. هستهٔ لینوکس قابلیت cgroups را فراهم می‌کند که اجازه می‌دهد تا محدودیت و اولویت بندی منابع (CPU, memory, بلوک، I/O, شبکه، و غیره) بدون نیاز به روشن کردن هیچ ماشین مجازی ای و همچنین قابلیت فضای نام ایزوله که اجازهٔ انزوای کامل یک برنامهٔ کاربردی، نمایی از محیط اجرایی شامل درخت‌های فرایند، شبکه، مشخصه‌های کاربر و سیستم فایل‌های سوارشده است. LXC هستهٔ cgroups را ترکیب می‌کند از فضای نام ایزوله برای محیا کردن یک محیط ایزوله برای برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌کند. Docker نیز می‌تواند از LXC به عنوان یکی از درایورهای اجرایی استفاده کند که قادر به مدیریت تصویر و ارائهٔ خدمات استقرار است.
بیشتر...

Virtualization in o Virt



اگر از لینوکس استفاده می‌کنید، نیازی به استفاده از نرم‌افزار VMware یا VirtualBox برای ساخت ماشین مجازی (VM)‌ نیست. می‌توان از KVM (تعبیه شده در هسته‌ لینوکس) برای اجرای سیستم‌عامل ویندوز و یا لینوکس بر روی ماشین‌مجازی استفده کرد. جهت اجراری دستورات می‌توانید از ابزارهای command-line (خط دستور) و یا برای سادگی بیشتر از سیسنم‌های گرافیکی مدیریت VM مانند libvirt و Virt-Manager استفاده نمایید. Virt-Manager نسبت به سایر نرم‌افزارهای این دسته از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار است.
بیشتر...

Proxmox Virtualization Environment

proxmox یک interface گرافیکی مبتنی بر وب می باشد که بوسیله آن شما می توانید مجازی سازی سرورهای خود را بصورت خیلی آسان و کارآمد انجام دهید.proxmox یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس می باشد.proxmox از مجازی سازی های KVM و openVZ پشتیبانی می کند وشما می توانید vps هایی مبتنی بر این تکنولوژی ها را بر روی سرور خود ایجاد نمایید. این دوره، با هدف آموزش بهترین تجربیات در زمینه طراحی، ساخت و اپراتوری اتاق های سرور و دیتا سنتر ها تدوین شده است. محتوای دوره از بخش های مختلفی در این زمینه از جمله نیازمندی های اساسی طراحی منابع تامین برق، تهویه مطبوع (HVAC) و کابل کشی دیتا و متد طراحی ماژولار دیتا سنتر تشکیل شده است.
بیشتر...

DataCenter Design TIA-942

استانداردهای ANSI/BICSI-002 و TIA 942 به ارائه حداقل احتیاجات و بهترین الگوها (Best Practices) در طراحی و پیاده سازی مراکز داده می پردازند. این استاندارد از جنبه های مختلف فنی مکمل یکدیگر بوده و نیازمندی های طراحان و راهبران مراکز داده در تمامی سیستم های به کارگرفته شده در این مراکز نظیر سیستم های الکتریکال، سیستم های مکانیکال، سیستم های مخابراتی و کابل کشی ساخت یافته، امنیت و بهره وری انرژی را برطرف می سازند. در مجموع، دوره CDCP ارتباط بین استانداردهای روز با فضای عملیاتی و پروژه های دیتاسنتر به صورت عملی می باشد.
بیشتر...

Ceph Storage Administration

Red Hat Ceph Storage، یک پلتفرم ذخیره‌سازی باز، بسیار مقیاس‌پذیر و مبتنی بر نرم‌افزار (Software-Defined Storage) برای Cloud است که از قابلیت‌های زیر برخوردار می‌باشد:

  • برای زیرساخت‌های Cloud و Object Storage در مقیاس وب طراحی می‌گردد.
  • نسخه‌های پایدار Ceph را با یک پلتفرم مدیریت Ceph، ابزار پیاده‌سازی و همچنین سرویس‌های پشتیبانی ترکیب می‌کند.
  • به دلیل پشتیبانی از مدیریت داده‌های Cloud، شرکت‌ها می‌توانند بر مدیریت کسب‌وکار خود تمرکز نمایند.
بیشتر...

ansible

Ansible Configuration Managment

Ansible یک ابزار متن باز اتوماسیون تامین سیستم ابری، مدیریت کانفیگ، تنظیمات و گسترش برنامه ها میباشد. این ابزار به agent نیازی نداشته و اصطلاحا Agent Less میباشد. با نصب و کانفیگ این ابزار بر روی Control Node میتوانید Node های Client را با استفاده از اتصال نوع SSH مدیریت نمایید. این ابزار DevOPS بر روی توضیع لینوکس CentOS, Debian, Redhat Enterprise قابل نصب و استفاده است. Ansible یک ابزار Remote Administration بسیار قوی با امکانات بسیار کارامد میباشد.
بیشتر...

OPENSTACK



OpenStack مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری برای ساخت و مدیریت پلتفرم رایانش ابری برای Cloudهای عمومی و خصوصی است. OpenStack توسط بزرگ ترین شرکت های نرم افزاری و هاستینگ و هزاران نفر از اعضای جامعۀ خود پشتیبانی شده است و بسیاری از آنها بر این باورند که OpenStack آیندۀ رایانش ابری را رقم خواهد زد.
کاربران با OpenStack می توانند از ماشین مجازی و Instanceهای دیگر۱ که به مدیریت سریع محیط Cloud می پردازد، استفاده کنند. با OpenStack می توانید Horizontal Scaling را تسهیل کنید؛
بیشتر...