امنیت سایبری

امنیت رایانه‌ای با نام‌های امنیت سایبری و امنیت فناوری اطلاعات نیز شناخته می‌شود. حفاظت از سامانه‌های اطلاعات در برابری یا آسیب به سخت‌افزار، نرم‌افزار، و اطلاعات نرم‌افزاری و محافظت در برابر حمله محروم‌سازی از سرویس (اختلال) و بات‌نتها (گمراهی) نمونه پارامترهایی هستند که امنیت رایانه‌ای آنها را تأمین می‌نماید.
این سطح از امنیت شامل کنترل دسترسی فیزیکی به سخت‌افزار، و همچنین به صورت محافظت در برابر آسیب‌هایی که ممکن است با دسترسی به شبکه، داده‌ها و تزریق کد روی داده بکار گرفته می‌شود. که خطای اپراتورها چه عمدی و چه اتفاقی یا انحراف این اپراتورها از روال‌های امنیتی که باعث فریب خوردن آن‌ها می‌شود چنین آسیب‌هایی را رقم می‌زند. با توجه به افزایش وابستگی به سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنت در بیشتر جوامع،شبکه‌های بیسیم مانند بلوتوث و وای فای و رشد دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن هوشمند، تلویزیون، و دستگاه‌های کوچک مانند اینترنت اشیاء امنیت رایانه‌ای اهمیت رو به رشدی پیدا کرده‌است.

لیست دوره ها

Security Plus



دوره +Security کامپتیا با هدف آموزش مبانی امنیت به کلیه متخصصین فن آوری اطلاعات ایجاد گردیده است. یکی از نقاط تمرکز دوره بر روی واژگان و اصطلاحات فنی امنیت و همچنین آشناسازی متقاضیان با انواع تهدیدات امنیتی سیستم ها می باشد . بسیاری از مدارک بین المللی ، +Security را به عنوان پیشنیاز مدارک خود و برخی آن را به جای یک آزمون در سری آزمون های خود محسوب می نمایند.

بیشتر...

CEH


دوره CEH یکی از معتبرترین مدارک شرکت EC-Council مدرک Certified Ethical Hacker می‌باشد. این مدرک بر روی تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های هک از دیدگاه حمله تکیه می‌کند. در این دوره دانشجویان با چک لیست‌های امنیتی آشنا شده و توانایی بررسی سیستم‌های امنیتی موجود را کسب می‌نمایند و قادر به شناسایی آسیب پذیری‌های سیستم و تعیین وضعیت امنیتی یک سازمان با استفاده از تست‌های نفوذ هستند. همچنین با استفاده از حمله به سیستم‌ها، روش‌های دفاعی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این دوره به عنوان دوره هک و نفوذ نیز شناخته می شود و دانشجوبان پس از گذراندن دوره هک آموزش هک اخلاقی را نیز فرا خواهند گرفت.

بیشتر ...


CHFI


مدرک (CHFI (Computer Hacking Forensics Investigator یک مدرک امنیتی برای شناسایی و محاکمه هکرها با ارائه شواهد و مدارک و تنظیم گزارشی از جرائم نفوذگر برای پیشگیری از رای متخصصانی است. دوره CHFI برای افرادی طراحی شده است که پس از وقوع حملات مبادرت به کاوش و بررسی عمیق مانند جمع آوری شواهد و مدارک به منظور پیگرد قانونی می ورزند و هکرها را شناسایی می کنند. دانشجویان پس از پایان دوره CHFI خواهند توانست بازرسی‌های قانونی را در سازمان‌ها انجام دهند.

بیشتر...

ECSA



دوره ECSA یکی از مدارک شرکت EC- Council می باشد. دوره ( ECSA ( EC-Council Certified Security Analysis به مرحله تحلیلی هک قانونمند توجه می‌کند. دوره CEH، ابزارها و روش‌های هک را توضیح می‌دهد اما در دوره ECSA، نحوه تحلیل خروجی‌های این ابزارها و روش‌های آن شرح داده می‌شود. با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های تست نفوذ، دوره ECSA به شما کمک می‌کند تا ارزیابی‌های عمیق‌تری بر روی امنیت انجام دهید. بنابراین کمک زیادی به دریافت مدرک LPT، می‌کند. هدف از این دوره امنیت، افزایش تجربه متخصصان امنیتی با استفاده از تحلیل خروجی تست‌های آنها است.

بیشتر ...

PWK


PWK در واقع مخفف Penetration Testing with Kali به معنای تست نفوذ با کالی است و در دوره PWK اموزش هایی برای اشنایی با این سیستم عامل و ابزار های ان اموزش داده می شود که خود شرکت offensive یا همان شرکت کالی لینوکس این دوره ها را برگزار می کند بی شک Offensive Securiy یکی از معتبرترین موسسه های موجود در حوزه امنیت تهاجمی بوده و دوره های مختلفی را در این زمینه ارائه می کند. دوره PWK به افراد توانایی تست آسیب پذیری، نفوذ به شبکه و وب سایت ها را به صورت پیشرفته می دهد. جمع آوری اطلاعات به صورت دقیق، پیدا کردن آسیب پذیری، نوشتن و کار کردن با Exploit های مختلف، ویرایش Exploit های موجود، کشف آسیب پذیری در برنامه های کاربردی و دور زدن فایروال و آنتی ویروس از مطالب اصلی دوره PWK می باشد.

بیشتر...

AWAE


دوره تست نفوذ برنامه های تحت وب و یا همان AWAE به تجزیه و تحلیل آسیب پذیری های برنامه های تحت وب و بانک های اطلاعاتی می پردازد. پس از گذراندن این دوره، افراد می توانند با دید عمیق به تست نفوذ برنامه های تحت وب و بانک های اطلاعاتی بپردازند.
تست سرویس‌های وب تنها یک جنبه از روش تست نفوذپذیری در این دوره را تشکیل می‌دهد. یافتن آسیب‌پذیری‌ها در تدابیر دفاعی، حملات برنامه‌های کاربردی وب سرور و عبور از تدابیر امنیتی برای عبور از وب و ورود به شبکه‌های خصوصی تنها نمونه‌هایی از تکنیک‌های اکسپلویت را شامل می‌شوند که در این دوره آموزش داده خواهد شد.

بیشتر...

LPT



تمامی دستگاه‌هایی که در ادارات، مراکز سازمانی و یا حتی برای مصارف شخصی استفاده می‌شوند و به اینترنت متصل هستند، همواره در معرض خطر نفوذ هکرها خواهند بود. مراحلی که برای مقابله با هکرها مطرح می‌شود شامل پیشگیری، مقابله با هکر و همچنین تست نفوذ سیستم‌ها هستند. تست نفوذ به این معنی‌ست که یک متخصص بتواند با استفاده از تکنیک‌ها و متدهای موجود، حفره‌های امنیتی سیستم‌های مورد استفاده را شناسایی کند، امنیت شبکه از دیدگاه مهاجمین را بررسی کند، امنیت سرویس‌های اینترنتی و اینترانتی را ارزیابی کند، امنیت پرسنلی را مورد بررسی قرار دهد، Check Point های امنیتی را بررسی کند و گزارش‌هایی مبنی بر ضعف‌های امنیتی موجود را به مدیران سازمان‌ها ارائه دهد.
بیشتر...

CISSP



در دوره CISSP افراد با ده دامنه اصلی که در زمینه امنیت وجود دارد به صورت عمیق آشنا می شوند. پس از گذراندن این دوره، افراد می توانند سیاست های امنیتی یک سازمان را مشخص کنند و در پیاده سازی آن نقش مهمی ایفا کنند. رویکرد دوره CISSP بر اساس طراحی و تعیین استراتژی های کلان یک سازمان می باشد. توصیه می شود افرادی که می خواهند این دوره را بگذرانند، حداقل سه سال سابقه کار در زمینه امنیت داشته باشند و با مفاهیم امنیت اطلاعات آشنائی کامل داشته باشند .

بیشتر...

CISA



با توجه به افزایش تقاضا برای متخصصین دارای مهارت‌‌های بازرسی، کنترل و امنیت سیستم‌های اطلاعاتی، کسب مدرک (CISA (Certified Information Systems Auditor در سرتاسر دنیا برای شرکت‌ها و افراد شناخته شده است. این مدرک(دوره بازرس سیستم های اطلاعاتی) به عنوان استانداردی برای افرادی است که فناوری اطلاعات و سیستم‌های کسب و کار سازمان‌ها را بازرسی، کنترل، مانیتور، و ارزیابی می‌کنند.


بیشتر...

Kerio


در بسیاری از شبکه های سازمانی و شرکت ها ، فایروال یا بهتر عنوان کنیم یو تی ام کریو بدلیل امکانات بیشتر،نصب راحت تر، و از همه مهمتر هزینه پایین جایگزین مواردی نظیر آی زا،تی ام جی و غیره شده است. نرم افزار Kerio Control یک راه حل کامل در جهت مدیریت دسترسی کاربران به اینترنت ،مدیریت پهنای باند به صورت شناور،دسترسی های VPNو حفاظت دربرابر حملات خارجی از جمله ویروس ها،اسپم ها،Malware،و سایر بد افزار ها میباشد. نظارت و مدیریت نحوه دسترسی به اینترنت در سازمان ها باعث بالا رفتن امنیت،کاهش هزینه که در نهایت باعث سرویس دهی بهتر به کارکنان و کارمندان در بستر شبکه می گردد. و در نهایت مبتوان به این صورت عنوان کرد که وجود یک UTM قوی همانند کریو کنترل باعث ارتقای امنیت هر چه بیشتر شبکه سازمان در مقابل تهدیدات و حملات و همچنین مدیریت هر چه بهتر آن شیکه میشود.

بیشتر...

Pfsense


pfSense یکی از فایروال های قدرتمند و به روز می باشد که دارای قابلیت های بسیاری در استفاده می باشد. این فایروال بر روی ساختار FreeBSD توسعه یافته است و از محبوبیت بالایی در شبکه ها برخوردار می باشد. این فایروال در حقیقت یک UTM منبع باز (Open Source) می باشد و از آن می توانید بعنوان یک راهکار کامل مدیریت تهدیدات و حملات و همینطور پهنای باند اینترنت و مدیریت کاربران در استفاده از اینترنت استفاده نمایید. این فایروال را می تواند رقیبی برای جونیپر و سیسکو دانست. این فایروال قابلیت مدیریت و پیکربندی از طریق محیط گرافیکی و Shell و SSH را نیز دارا می باشد. ارائه گزارش های امنیتی قوی از جمله قابلیت ای دیگر این فایروال می باشد. این فایروال از قابلیت HA و Failover پشتیبانی می کند بنابراین شما می توانید از قابلیت پیاده سازی Load Balancing استفاده نمایید. از دیگر قابلیت های حرفه ای این فایروال پشتیبانی از VPN و پروتکل L2TP می باشد. قابلیت اتصال به LDAP برای کاربران Active Directory جهت مدیریت حجمی اینترنت و بسیاری از قابلیت های دیگر که این فایروال دارد.

بیشتر...