ورود / عضویت

لینوس توروالدز اولین نامزد انتشار کرنل لینوکس ۶.۰ را معرفی کرد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print
لینوس توروالدز کار بر روی توسعه کرنل لینوکس یعنی سری ۶.۰ را آغاز کرد و امروز اعلام کرد که اولین Release Candidate (RC) برای آزمایش عمومی در دسترس است.

دو هفته از انتشار کرنل لینوکس ۵.۱۹ که آخرین نسخه کرنل لینوکس از سری ۵ می باشد و باز شدن پنجره ادغام کرنل لینوکس ۶.۰ می گذرد و اکنون، پنجره ادغام لینوکس ۶.۰ رسماً بسته شده است و اولین نامزد انتشار ( Release Candidate (RC) ) برای آزمایش‌کنندگان و کاربرانی که می‌خواهند زودتر از موعد حتی قبل آنچه قرار است در آن گنجانده شود، آزمایش کنند یعنی، اواسط مهر ماه( اوایل اکتبر ۲۰۲۲) آماده شده است.

به گفته لینوس توروالدز، تمام تغییرات بزرگ با هم ادغام شده اند و به نظر می رسد هسته لینوکس ۶.۰ نسخه نسبتاً خوبی با مجموعه ای از پیشرفت های عالی دیگر برای کاربران GPU AMD باشد. حدود ۶۰ درصد از این نسخه، درایورهای جدید و به روز شده برای پشتیبانی بهتر از سخت افزار می باشد، اما به روز رسانی های معماری، سیستم فایل ها و بهبود ابزارها و همچنین تغییرات تصادفی برای افزایش عملکرد نیز وجود دارد.

لینوس توروالدز گفت: «با وجود تغییرات عمده در این نسخه، کماکان هیچ تفاوت اساسی در مورد این نسخه وجود ندارد. من مدت‌هاست از اینکه اعداد اصلی به معنی تغییرات بزرگ و نشان دهنده تغییرات اساسی می باشد اجتناب کرده‌ام، و تنها دلیل برای یک سیستم شماره‌گذاری «سلسله‌مراتبی» این است که اعداد را راحت‌تر به خاطر بسپاریم و متمایز کنیم. به همین دلیل است که وقتی عدد کوچکتر به حدود ۲۰ می‌رسد، ترجیح می‌دهم فقط عدد اصلی را افزایش داده و به عدد کوچکتر تبدیل کنم.

همانطور که قبلاً ذکر شد نسخه نهایی کرنل لینوکس ۶.۰ در اواسط مهر ماه (۱۲ ام تا ۱۷ام ) منتشر خواهد شد، که کاملاً به تعداد نقاط عطف Release Candidate (RC) بستگی دارد، چیزی که فقط لینوس توروالدز می داند.

تا آن زمان، اگر می‌خواهید کرنل لینوکس ۶.۰ را آزمایش کنید، می‌توانید اولین نسخه Release Candidate (RC1) را همین حالا از وب‌سایت kernel.org دانلود کنید. با این حال، لطفاً به خاطر داشته باشید که این یک نسخه پیش از انتشار است، بنابراین پیشنهاد می کنیم آن را روی دستگاه خود نصب نکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.