نصب کننده جدید دسکتاپ اوبونتو در حال حاضر برای آزمایش عمومی در دسترس قرار گرفته است

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

انتظار بالاخره به پایان رسید و نصب کننده گرافیکی جدید اوبونتو برای دسکتاپ اکنون برای آزمایش عمومی در دسترس است. نصب کننده در کیت توسعه نرم افزار Flutter گوگل (SDK) نوشته شده است و تجربه نصب مدرن تری را نوید می دهد.

در اواسط ماه بهمن سال گذشته، من اولین بار نصب کننده دسکتاپ اوبونتو را بررسی کردم، زیرا Canonical پیش از انتشار اولیه خود به عنوان بخشی از ایمیج نصب اوبونتو، طرح های تحت وب نصب کننده جدید را ارائه می داد، اما اکنون نصب کننده جدید در نهایت برای آزمایش عمومی در Flutter در آخرین ایمیج روزانه از اوبونتو ۲۱.۱۰ قرار گرفته است.

بزرگترین تغییرات در نصب کننده دسکتاپ جدید اوبونتو، علاوه بر طراحی مدرن که برای همه صفحات نصب کننده اعمال می شود، یک صفحه جدید “Try or Install” است که شامل گزینه “Repair Installation” برای کمک به تعمیر سیستم خراب شده اوبونتو است.

توانایی خاموش کردن Intel RST (فناوری ذخیره سازی سریع) در صورت نصب اوبونتو در کنار ویندوز، یک صفحه جدید برای اختصاص فضای دیسک و یک صفحه جدید برای انتخاب بین تم های روشن و تاریک وجود دارد.

کنونیکال در ابتدا ویژگی های بیشتری را برای Ubuntu Desktop Installer جدید برنامه ریزی کرد ، اما در حال حاضر، آنها نسخه اصلی را ارائه می دهند که فقط می تواند یک نصب معمولی یا حداقلی را انجام دهد، بدون توانایی پیکربندی گزینه های پیشرفته مانند رمزگذاری یا احراز هویت Active Directory. همچنین، به نظر می رسد که صفحه انتخاب “منطقه زمانی” و نمایش اسلاید نمایش نصب کننده سنتی در حال حاضر وجود ندارد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، نصب کننده جدید دسکتاپ اوبونتو بعنوان پیش نمایش فنی در نسخه بعدی اوبونتو ۲۱.۱۰ (Impish Indri) که اواخر امسال منتشر می شود، در دسترس قرار می گیرد و ویژگی های محدودی را ارائه می دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نصب کننده قرار است سال آینده به عنوان بخشی از انتشار Ubuntu 22.04 LTS به طور کامل جایگزین Ubiquity Installer فعلی شود.

تا آن زمان، اگر می خواهید نصب کننده جدید رومیزی اوبونتو را برای تست روی رایانه شخصی خود آزمایش کنید تا با ارسال بازخورد به کنونیکال بهتر شود، می توانید تصاویر ساخت روزانه Canary از اوبونتو ۲۱.۱۰ (Impish Indri) را از اینجا دانلود کنید. لطفاً به خاطر داشته باشید که هنوز اشکالاتی در نصب کننده وجود دارد، بنابراین ممکن است باب میل شما کار نکند، زیرا هنوز در حال توسعه است.

اوبونتو ۲۱.۱۰ (Impish Indri) روز ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد و اولین نسخه اوبونتو خواهد بود که با جدیدترین سری محیط دسکتاپ GNOME 41 و طراحی نمای کلی فعالیت های جدید و همچنین آخرین فناوری ها و نسخه های نرم افزاری GNU/Linux، از جمله کرنل لینوکس ۵.۱۴، GCC 11 و LLVM 13 است. اوبونتو ۲۱.۱۰ از Ubiquity Installer فعلی به عنوان نصب کننده پیش فرض استفاده خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.