فایرفاکس ۱۰۶ با بهبود اشتراک گذاری صفحه نمایش در Wayland و ابزار داخلی ویرایش PDF منتشر شد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

مرورگر وب موزیلا فایرفاکس ۱۰۶ یک روز قبل از تاریخ برنامه ریزی انتشار خود یعنی (۲۶ مهر ماه)، برای دانلود در دسترس قرار گرفته است، نسخه بزرگی که ویژگی ها و پیشرفت های جدید و مختلفی را ارائه می کند.

در حالی که هنوز ویژگی ژست حرکت افقی دو انگشت برای پیمایش به عقب و جلو در یک وب سایت بدون نیاز به نگه داشتن کلید Alt در این نسخه وجود ندارد، باز هم نسخه موزیلا فایرفاکس ۱۰۶ اینجاست تا ویژگی های جدید دیگری را به ما ارائه دهد.

نمایشگر داخلی PDF

این ویژگی مدتی است که در حال آزمایش است، اما به طور پیش‌فرض در فایرفاکس ۱۰۶ فعال شده است. قابلیت‌های ویرایش PDF در این نسخه بسیار ابتدایی هستند و فقط به شما این امکان می‌دهد که متن بنویسید یا نقاشی کنید. شما می توانید اندازه و رنگ ابزار متن و همچنین ضخامت، تاری و رنگ ابزار ترسیم را تغییر دهید.

ابزار built-in PDF viewer به شما این امکان می دهد تا فایل های pdf را وایرایش کنید، متن بنویسید، نقاشی کنید، امضا خود را اضافه کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید فایرفاکس ۱۰۶ “Firefox View” نام دارد که به صورت یک برگه پین شده اجرا می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به محتوایی که قبلاً باز کرده‌اید بازگردید و ظاهراً به شما این امکان می‌دهد بین دستگاه‌های فایرفاکس خود به راحتی جابجا شوید. اگر آن را دوست ندارید، می‌توانید با کلیک راست روی برگه پین‌شده و انتخاب گزینه «Remove» آن را حذف کنید.

برای کسانی که برای اولین بار فایرفاکس را نصب یا اجرا می کنند، فایرفاکس ۱۰۶ یک صفحه خوش آمدگویی کاملاً جدید را معرفی می کند تا به کاربران جدید کمک کند مرورگر وب را مطابق با نیازهای خودشان تنظیم کنند. صفحه خوش‌آمدگویی جدید این امکان را می‌دهد تا به راحتی مرورگر فایرفاکس به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض تنظیم شود، همچنین اطلاعات مرورگر قدیمی خود را به راحتی به مرورگر جدید دیگری وارد کنید و یک طرح رنگی پیش‌فرض را انتخاب کنید و فایرفاکس را با استفاده از یک کد QR روی دستگاه تلفن همراه نصب کنید.

علاوه بر همه اینها، فایرفاکس ۱۰۶ تغییرات عمده WebRTC را برای بهبود اشتراک‌گذاری صفحه نمایش ویندوز و Wayland، عملکرد و قابلیت اطمینان RTP و موارد دیگری را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. همچنین شاهد رفع باگ و اشکالات امنیتی معمولی هستیم که همین باعث می شود تا فایرفاکس در سیستم شما پایدارتر و قابل اعتمادتر باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، موزیلا قصد دارد نسخه فایرفاکس ۱۰۶ را در ۲۶ مهر ماه معرفی کند، اما اگر نمی خواهید تا آن زمان صبر کنید، می توانید باینری آن را برای سیستم های لینوکس ۶۴ بیتی یا ۳۲ بیتی خود همین حالا از سایت رسمی آن دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.