ورود / عضویت

موزیلا فایرفاکس ۹۹ اکنون برای دانلود به همراه نوارهای پیمایش Overlay GTK در دسترس قرار گرفته است

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

مرورگر وب منبع باز و کراس پلتفرم، موزیلا فایرفاکس ۹۹ هم اکنون قبل از انتشار رسمی آن در ۱۶ فروردین (۵ آوریل ۲۰۲۲) برای دانلود در دسترس قرار گرفته است.

فایرفاکس ۹۹ با خبرهای خوبی برای کاربران لینوکس همراه است زیرا این نسخه نوارهای اسکرول همپوشانی GTK را برای ظاهری مدرن تر به ارمغان می آورد. این بدان معنی است که نوارهای اسکرول اکنون به طور پیش فرض نازک تر به و برجسته تر به نظر می رسند تا به شما اجازه دهند زمانی که روی آن ها می روید، آنها را با نشانگر ماوس بکشید.

همچنین در صورت عدم تشخیص حرکت پس از یک ثانیه ناپدید می شوند. با این حال، نوارهای پیمایش همپوشانی GTK هنوز به طور پیش‌فرض فعال نشده‌اند، بنابراین باید با تایپ کردن about:config در نوار آدرس، به صفحه تنظیمات پیشرفته بروید و گزینه widget.gtk.overlay-scrollbars.enabled را جستجو و با دوبار کلیک کردن روی آن مقدار آن را به true تغییر دهید تا تنظیم شود.

این نسخه همچنین با محدود کردن دسترسی به سیستم پنجره X (X11) برای فرآیندهایی که در معرض محتوای وب قرار دارند، جعبه ایمنی لینوکس را تقویت می کند. کاربرانی که از فایرفاکس اسنپ استفاده می کنند باید از این ویژگی امنیتی جدید خوشحال باشند.

همچنین برای سیستم‌های گنو/لینوکس، فایرفاکس ۹۹ پشتیبانی اولیه را برای Web MIDI API اضافه می‌کند که برای فعال کردن آن در صفحه وب شما به یک افزونه خاص سایت نیاز دارد. “Initial” به این معنی است که برخی محدودیت‌ها وجود دارد، مانند این واقعیت که تشخیص اتصال دستگاه در حالت داغ در حال حاضر در این نسخه وجود ندارد، اگرچه باید در اکثر صفحات وب کار کند.

به غیر از آن، به نظر می‌رسد که فایرفاکس ۹۹ به کاربران اجازه می‌دهد متنی را با یا بدون نشانه در نمایشگر PDF جستجو کنند، و همچنین با فشار دادن میانبر صفحه‌کلید «n» ویژگی «Narrate» را در ReaderMode تغییر دهند.

اگر می خواهید فایرفاکس خود را به نسخه ۹۹ به روز کنید، می توانید فایل های باینری را برای سیستم های ۶۴ بیتی یا ۳۲ بیتی همین حالا از سرور FTP موزیلا دانلود کنید. اما، اگر فایرفاکس را از مخازن نرم افزاری توزیع گنو/لینوکس خود نصب کرده اید، توصیه می کنم منتظر بمانید تا نسخه جدید اواخر این هفته منتشر شود.

در همین حال، موزیلا برای سازگاری وب سایت ها با ورژن نسخه سه رقمی (۱۰۰)، از انجمن ها کمک خواسته است تا نسخه آزمایشی فایرفاکس ۱۰۰ را که قرار است در ۱۳ اردیبهشت ( ۳ می ۲۰۲۲ ) منتشر شود را یاری رسانند، تا دچار مشکل نشود.

شما می توانید این کار را با فعال کردن گزینه جدید فایرفاکس ۱۰۰ User-Agent String در بخش Experimental section از طریق تنظیمات پیشرفته گزینه about:preferences#experimental و گزارش مشکلات در webcompat.com انجام دهید.

موزیلا به طور رسمی فایرفاکس ۹۹ را امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ( ۵ آوریل ۲۰۲۲ ) منتشر کرد، و همچنین گزینه ای را اضافه کرده که در نسخه جدید اطلاعات کارت اعتباری را به صورت خودکار تکمیل می کند این گزینه فعلا فقط در دسترس کاربران کشور های آلمان و فرانسه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.