ایمیج آرچ لینوکس با کرنل ۵.۱۳ اکنون برای دانلود در دسترس است

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

آرچ لینوکس توزیع مشهور، با قابلیت شخصی سازی زیاد، سبک، مستقل، با سیستم Rolling Release نسخه جدیدی برای ماه اوت با کرنل ۵.۱۳ ارائه داده است.

Arch Linux 2021.08.01 امروز منتشر شد و این اولین ایمیج ماهانه از توزیع محبوب گنو/لینوکس است که با جدیدترین و بهترین سری کرنل لینوکس ۵.۱۳، که اکنون به طور پیش فرض استفاده می شود ارائه می شود. کرنل ۵.۱۳.۶ در این ایمیج گنجانده شده است، اما نسخه ۵.۱۳.۷ کرنل قبلاً به صورت آزمایشی به مخزن اضافه شده است و به زودی نسخه پایدار آن قرار می گیرد تا کرنل خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید.

همانطور که می توانید تصور کنید، هسته لینوکس ۵.۱۳ پشتیبانی سخت افزاری بهتری را ارائه می دهد، به این معنی که آرچ لینوکس در حال حاضر با سیستم ها و اجزای بیشتری سازگار است. نکات برجسته عبارتند از پشتیبانی FreeSync HDMI برای پردازنده های گرافیکی AMD ، پشتیبانی ACPI 6.4 ، پشتیبانی از صفحه کلید Lenovo Thinkpad X1 Tablet Thin ، موس Magic Mouse 2 اپل، کنترل بازی Luna آمازون و همچنین درایورهای virtio جدید برای برخی از دستگاه های صوتی و کنترل کننده های بلوتوث.

به غیر از این، نسخه ایمیج Arch Linux برای آگوست ۲۰۲۱ شامل آخرین به روزرسانی ها و وصله های امنیتی است که در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ به مخازن توزیع اضافه شده است، بنابراین مجبور نخواهید بود که صدها به روزرسانی را از مخازن پس از نصب و راه اندازی، دوباره دانلود کنید. به عبارت دیگر، Arch Linux 2021.08.01 به روزترین ایمیج ISO از Arch Linux است.

با این حساب، شما می توانید Arch Linux 2021.08.01 را از وب سایت رسمی دانلود کنید، اما به خاطر داشته باشید که این ایمیج برای کسانی است که تازه می خواهند این توزیع سبک و قابل تنظیم گنو/لینوکس را در رایانه های خود نصب کنند یا کسانی که قصد نصب مجدد دارند می باشد.

کاربران آرچ لینوکس فقط باید با اجرای دستور sudo pacman -Syu در ترمینال، نصب خود را به روز کنند و به یاد داشته باشید که همیشه توزیع خود را به‌روز نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.