لینوکس مینت ۲۰.۲ منتشر شد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

inux Mint 20.2 اکنون برای دانلود در دسترس است.

آخرین به روزرسانی توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو با تعدادی ویژگی جدید، بهبود رابط کاربری و چندین رفع اشکال همراه است. لینوکس مینت می گوید “… استفاده از میزکار را برای شما را راحت تر می کند.”

لینوکس مینت “Uma” مبتنی بر Ubuntu 20.04 LTS است (بنابراین علی رغم اینکه سال ۲۰۲۱ است، تعداد نسخه ۲۰.x برابر با نسخه Ubuntu 20.04 باقی می ماند). این نسخه از هسته لینوکس ۵.۴ استفاده می کند، اگرچه هسته HWE در حال حاضر بر اساس Linux 5.8 و Linux 5.11 برای نصب در دسترس است.


ویژگی های Linux Mint 20.2

Linux Mint 20.2 desktop

در قلب Linux Mint 20.2 محیط دسک تاپ Cinnamon 5.0 قرار دارد.

Cinnamon 5.0 به لطف clutch، از حافظه کمتری نسبت به نسخه های قبلی استفاده می کند. همچنین می توانید برای کنترل میزان استفاده از Cinnamon در هنگام اجرا از حافظه سیستم، محدودیت حافظه تعیین کنید. اگر دسک تاپ به حد تعیین شده شما برسد (حداقل مقدار: ۲۰۱۴ مگابایت) خود دوباره راه اندازی می شود.

ابزارهای توسعه Mint همچنین ویژگی های جستجوی پیشرفته را به “Nemo”، مدیر پرونده Cinnamon اضافه می کنند. مدیر پرونده همچنین می تواند در جستجوی نام فایل ها، محتویات فایل را برای موارد منطبق جستجو کند. این برنامه از عبارات منظم و جستجوهای پوشه بازگشتی پشتیبانی می کند و می تواند پیکربندی شود تا ابتدا پرونده ها را در نتایج نشان دهد.

حالت Dual Pane در Nemo اکنون می تواند با استفاده از کلید F6 روشن / خاموش شود.

همچنین دسک تاپ “در تشخیص و اطلاع رسانی های تغییرات وضعیت مصرف برق (یعنی کمبود باتری)، با استفاده از یک نماد دقیق پر کردن باتری و غیره بهتر شده است. محافظ صفحه نمایش Cinnamon اکنون فقط بر اساس تقاضا کار می کند. با این کار حافظه برای کارهای دیگر آزاد می شود. اپلت صدا اکنون اطلاعات “اکنون درحال پخش” را در نوار ابزار خود نشان می دهد.

سایر تغییرات در لینوکس مینت ۲۰.۲

اکنون می توان Cinnamon Spices (نام برنامه ها، ابزارک های دسک تاپ و سایر برنامه های افزودنی برای دسک تاپ Linux Mint) را به روز کرد. این باید به شما اطمینان دهد که کاربران همیشه آخرین نسخه از افزونه های دلخواه خود را اجرا می کنند – یا حداقل از در دسترس بودن به روزرسانی آگاه هستند.

بهبود ویژگی اعلان های به روزرسانی، انتخاب تعدادی از رفتارهای جدید. Linux Mint 20.02 فرکانس هشدارهای به روزرسانی را پس از نصب به روزرسانی ها کاهش می دهد و گزینه های بیشتری را برای پنهان کردن و پیکربندی اعلان ها در مورد به روزرسانی ها به کاربران ارائه می دهد.

تیم اضافه می کند: “به طور پیش فرض مدیر به روزرسانی فقط امنیتی و به روزرسانی هسته را به عنوان اعلان ها اعلام می کند اما می توانید آن را در تنظیمات برگزیده تغییر دهید.”

نکته آخر اینکه، مدیر بروزرسانی اکنون می توان برای مدیریت تنظیمات برگزیده به روزرسانی Flatpak استفاده کرد (یعنی آن را غیرفعال کنید). وقتی دستگاه با باتری کار می کند، به روزرسانی های Flatpak موقتاً متوقف می شوند (یعنی اعمال نمی شوند). Linux Mint همراه با Flatpak و Flathub و فروشگاه App Flatpak که به طور پیش فرض فعال است، وجود دارد.

چند برنامه جدید در لینوکس مینت ۲۰.۲:

  • ابزاری جدیدی به نام Bulky برای تغییر نام فایل انبوه است.
  • while ‘Sticky Notes notes جایگزینی یادداشت های چسبنده به GNote است که از چندین یادداش، پس زمینه های رنگی مختلف و موارد دیگر پشتیبانی می کند.
  • نسخه جدید “Warpinator”، ابزار انتقال فایل (که اکنون از Android نیز پشتیبانی می کند) به شما امکان می دهد از رابط شبکه برای اشتراک فایل استفاده کنید.
  • سرانجام ، “NVIDIA Prime applet” (اجازه ندهید این نام شما را فریب دهد) اکنون به کاربران امکان می دهد تا از پردازنده های گرافیکی پردازنده گسسته و پردازنده گرافیکی AMD استفاده کنند.

دانلود لینوکس مینت ۲۰.۲

Linux Mint 20.2 نسخه پشتیبانی طولانی مدت است و تا سال ۲۰۲۵ پشتیبانی می شود.

نیاز سیستم برای اجرای Linux Mint 20.2 تقریباً کم است و حداقل ۲ گیگابایت رم، ۲۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی و وضوح ۱۰۲۴ × ۷۶۸ را می طلبد. استفاده از آن در سخت افزار بالاتر از این مقادیر، به گفته منت، تجربه “راحت” تری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.