نسخه جدید DXVK 1.9.1: عملکردی روان‌تر برای بازی‌های ویندوزی در لینوکس

تیم توسعه‌دهنده DXVK، لایه متن‌باز مبتنی بر Vulkan، نسخه 1.9.1 را منتشر کرد. این نسخه که یک ماه و نیم پس از DXVK 1.9 عرضه شده، پشتیبانی از رابط‌های گرافیکی D3D9، D3D10 و D3D11 را بهبود می‌بخشد و تجربه‌ای بهتر برای اجرای بازی‌های ویندوزی در لینوکس ارائه می‌دهد.

بهبود عملکرد در بازی‌های محبوب

نسخه 1.9.1 عملکرد بازی‌هایی مانند Roblox، Far Cry 5، GTA IV و Risen 3 را به‌ویژه روی کارت‌های گرافیک NVIDIA ارتقا می‌دهد. توسعه‌دهندگان با بازنویسی روش‌های مرحله‌بندی در D3D11، مصرف حافظه را کاهش دادند و تعداد کپی‌های تصویر بین CPU و GPU را به حداقل رساندند. این تغییرات بازی‌ها را روان‌تر اجرا می‌کند و کرش‌های احتمالی را حذف می‌کند.

پشتیبانی بهتر از Dunia Engine

بازی‌هایی که از موتور Dunia (فورک CryEngine) استفاده می‌کنند، مانند Far Cry 5، حالا رندرینگ آب باکیفیت‌تری دارند و روی GPUهای NVIDIA عملکرد بهتری ارائه می‌دهند. همچنین، تیم توسعه‌دهنده عملکرد Far Cry 1 را بهبود بخشید تا تجربه‌ای سریع‌تر و پایدارتر فراهم کند.

رفع اشکالات و افزایش پایداری

نسخه DXVK 1.9.1 اشکالات خاصی را برطرف کرد:

  • مشکلات World of Final Fantasy را حل کرد.

  • عملکرد Earth Defense Force 5 را با مدیریت بهتر همگام‌سازی عمودی بین فریم‌ها بهبود بخشید.

  • قفل‌های D3D9 را بازنویسی کرد تا پایداری و عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه دهد.

بهینه‌سازی‌های فنی

توسعه‌دهندگان قفل‌های مبتنی بر SRW ویندوز را بازنویسی کردند که نسبت به پیاده‌سازی winpthreads در ساخت‌های mingw کارآمدتر عمل می‌کند. این تغییرات عملکرد و پایداری سیستم را ارتقا می‌دهد.

چگونه DXVK 1.9.1 را نصب کنیم؟

اگر از DXVK برای اجرای بازی‌های ویندوزی روی توزیع‌های گنو/لینوکس استفاده می‌کنید، به‌محض در دسترس قرار گرفتن این نسخه در مخازن نرم‌افزاری، آن را به‌روزرسانی کنید. کاربران حرفه‌ای می‌توانند کد منبع DXVK 1.9.1 را از صفحه رسمی پروژه در GitHub دانلود کنند. یادداشت‌های کامل انتشار نیز در همان صفحه در دسترس است.

با DXVK 1.9.1، بازی‌های ویندوزی را در لینوکس با کیفیتی بی‌نظیر تجربه کنید!