ورود / عضویت

اوبونتو در حال کار بر روی یک نصب کننده جدید است

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

تیم توسعه اوبونتو در حال ساخت یک نصب کننده جدید برای اوبونتو است.
تیم طراحی Canonical و تیم دسک تاپ اوبونتو در حال کار بر روی نصب کننده جدید برای استفاده در دسک تاپ اوبونتو هستند. این ابزار از Flutter، leverage Curtin استفاده می کند و از تلاشی که برای Subiquity، ابزار نصب و نصب سرور جدید اوبونتو انجام می شود، بهره خواهد برد.
اما چرا به یک نصب کننده جدید نیاز است؟ مشکل فعلی چیست؟
سن، زیاد نصب کننده قدیمی.
اوبونتو از نصب کننده Ubiquity در نسخه های دسک تاپ خود استفاده می کند (همانند بسیاری از توزیع های رسمی اوبونتو). Ubiquity برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، اما بیشتر اوقات عملکردی متوسط دارد. به عنوان مثال، گفته می شود که کد های آن “دست و پا گیر” است. بنابراین نیاز به توسعه دارد تا با یک نصب کننده جدید که، نرم تر و سریع تر، و مدرن تر است جایگزین شود.

چرا باید به دنیال یک نصب کننده جدید باشیم؟

تکرار تلاش “منبع الگوی رفتاری” در متن باز است، بنابراین اگر در جایی نشستید که راحت است نباید به آن بسنده کنید باید خود را آماده کنید برای جایگزین خوش ساخت دیگری.

چرا اوبونتو به جای ایجاد مورد خاص خود ، به سراغ چیز دیگری نمی رود؟

خوب ، این به ثبات و هدف برمی گردد.

مارتین ویمپرس، سرپرست دسک تاپ اوبونتو می گوید که تیم وی بسیاری از نصب کننده ها و جعبه ابزارهای موجود را ارزیابی کرده است، اما احساس می کند تجربه نصب سفارشی بهترین راه حل است. اولاً ، این توانایی تطبیق “در سراسر سبد محصولات اوبونتو” را دارد ، دوم اینکه می تواند از زبان طراحی Yaru اوبونتو استفاده کند، و سوم اینکه به لطف Curtin و Subiquity ساخت آن آسان تر خواهد بود.

به علاوه ، یک شروع مجدد به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از سایر ویژگی هایی که کاربران اوبونتو (کاربران دسکتاپ، شرکت ها و سرور) در سال ۲۰۲۱ به آن نیاز دارند، پشتیبانی داخلی کند ، به عنوان مثال پشتیبانی ZFS ، گزینه های تعمیر ، GRUB نجات ، پارتیشن بندی پیشرفته و غیره

مارتین ویم پرس، مدیر دسکتاپ اوبونتو توضیح می دهد: “تلفیق نصب برای سرور و دسک تاپ بر روی فن آوری های رایج به معنای آن است که ما می توانیم یک تجربه ثابت، ثابت و نصب را در خانواده اوبونتو ارائه دهیم و تلاش خود را بر حفظ یک پایگاه کد متمرکز کنیم.”

نصب کننده Ubiquity جایی نمی رود، بخاطر داشته باشید. این برنامه نصب های جدید اوبونتو ۲۱.۰۴ را (که در آوریل امسال منتشر می شود) اداره می کند و فراتر از این تاریخ در بایگانی اوبونتو باقی می ماند (به این معنی که کاربران و طعم های رسمی در صورت تمایل می توانند از آن استفاده کنند).

برای آزمایش در اوبونتو ۲۱.۱۰ موجود است.

کاربران می توانند انتظار داشته باشند تا زمان ورود اوبونتو ۲۱.۱۰ نصب کننده جدید را امتحان کنند. این باید به توسعه دهندگان فرصت کافی دهد تا فناوری “در تولید” را آزمایش کنند و تصمیم بگیرند که آیا به اندازه کافی قوی است که در نسخه بعدی پشتیبانی طولانی مدت (LTS) از آن استفاده شود.

نسخه آزمایشی GitHub برای نصب کننده جدید از قبل فعال است و کد آن موجود است ، و این ثابت می کند که توسعه دهندگان اوبونتو قصد ندارند بیشتر وقت خود را برای مدرن سازی تجربه نصب اوبونتو بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.