ورود / عضویت

Latte Dock 0.10 با پشتیبانی از چندین داک و پنل منتشر شد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

پس از ماه ها توسعه، سرانجام Latte Dock 0.10 به عنوان آخرین نسخه پایدار از این سری منتشر شد. این میز کار KDE Plasma که تجربه ای کاربری بهتر و بصری‌تری را ارائه می دهد، اکنون در دسترس قرار دارد.

بیش از یک سال و نیم از انتشار اولین نسخه توسعه دهنده Latte Dock 0.10 می گذرد و اکنون، پس از تلاش زیاد، نسخه نهایی منتشر شده است و در حال حاضر در مخازن توزیع های رایج GNU/Linux به عنوان مثال Arch Linux و KDE neon قرار گرفته است.

همانطور که می توانید تصور کنید، Latte Dock 0.10 یک به روز رسانی گسترده است و ویژگی های شگفت انگیز جدیدی مانند پشتیبانی از چندین داک و پانل های شناور را ارائه می دهد که می توانید در هر نقطه صفحه آن را جابجا کنید و همچنین از چندین داک و پنل در لبه های صفحه، از چندین وظیفه Latte در یک بارانداز یا پانل یکسان پشتیبانی می کند.

این نسخه همچنین پشتیبانی از شعاع پس زمینه و اندازه سایه، از ستون های فرعی درخواستی، ده حالت مختلف دید، از جدا کننده های حاشیه پلاسما پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، Latte Dock در حال حاضر قابلیت انتقال، کپی و چسباندن برای داک ها و پانل ها را فراهم می کند و به کاربران امکان می دهد یک طرح رنگی سفارشی برای هر طرح بندی مشخص کنند، از الگوها برای همه عملکردهای طرح پشتیبانی می کند و از export طرح ها و همچنین داک ها و پانل ها به عنوان الگوهایی برای استفاده عمومی پشتیبانی می کند.

در کنار این ویژگی های جدید فوق العاده، پیشرفت های زیادی برای همه دیالوگ های طرح بندی وجود دارد که برخی از آنها حتی دوباره طراحی شده اند، برای تراز Justify هنگام قرار دادن اپلت ها در پانل های Latte و موارد دیگر.

بسیاری از تغییرات داخلی نیز وجود دارد، تا Latte Dock در محیط های دسکتاپ غیر از KDE Plasma مانند GNOME و Xfce بهتر کار کند.

کسانی که می خواهند یک داک عالی برای زیبا کردن دسکتاپ لینوکس خود استفاده کنند، می توانید همین حالا Latte Dock را از سایت رسمی KDE دانلود کنید، اما اگر نمی خواهید آن را از منبع کامپایل کنید، باید منتظر باشید تا پکیج آن روی مخازن نرم افزاری پایدار توزیع مورد علاقه شما قرار گیرد.

برای مشاهده ویژگی های بیشتر، به صفحه اعلام رسمی انتشار بروید و همه فیلم ها را تماشا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.