ورود / عضویت

به نظر می رسد که توزیع Fedora 34 به طور پیش فرض با دسک‌تاپ گنوم ۴۰ منتشر شود

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

به نظر می رسد توزیع Fedora 34 به طور پیش فرض با دسک تاپ GNOME 40 منتشر می شود.
یک خبر خوب برای طرفداران Fedora و GNOME، زیرا پروژه Fedora اعلام کرد که نسخه آینده Fedora Linux 34 به طور پیش فرض برای نسخه پرچمدار st Workstation ’ خود با محیط دسک تاپ GNOME 40 منتشر می شود. تیم توسعه فدورا تصمیم گرفت پروتکل را نشکند و آخرین نسخه GNOME برای انتشار بعدی خود، یعنی فدورا ۳۴ آماده کند.

همانطور که احتمالاً قبلاً می دانید ، Canonical اخیراً فاش کرده که نسخه توزیع کنونی نسخه Ubuntu 21.04 (Hirsute Hippo) با GNOME 40 عرضه نخواهد شد، به دلیل اصلی طراحی مجدد UI. این مورد برای لینوکس فدورا اتفاق نمی افتد. با توجه به این تغییر، به نظر می رسد نسخه جدید فدورا لینوکس ۳۴ تجربه استفاده از دسکتاپ GNOME 40  را در پرچمدار نسخه “Workstation” خود به ارمغان آورد. از آنجا که GNOME 40 با استفاده از آخرین جعبه ابزار GTK 4 ساخته شده است، همچنین در Fedora 34 نیز موجود خواهد بود که قرار است در اواخر آوریل ۲۰۲۱ (اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر شود.

در اوایل این هفته ، پروژه GNOME نسخه آلفای GNOME 40 را منتشر کرد که بسته های آن از قبل آماده شده است. در Fedora Rawhide ، نسخه توسعه دهنده Fedora Linux ، برای تست کنندگان که می خواهند طعم طراحی مجدد، تست کنند یا مروری روی این پوسته GNOME داشته باشند وجود دارد. بزرگترین تغییر برای Fedora Workstation این خواهد بود که پوسته GNOME پس از ورود به سیستم در نمای کلی فعالیت‌ها شروع می شود، این بدان معنی است که تور خوش آمد گویی GNOME که در Fedora 33 معرفی شده است باید متناسب با طراحی پوسته جدید GNOME 40 سازگار باشد.

به غیر از این ، طراحی مجدد نمای کلی پوسته GNOME 40 بر میز کار Fedora Workstation تأثیری نخواهد داشت. برعکس ، این یک تجربه کاربری منسجم و جذابتر کاربر را با همان قابلیت های اساسی موجود در GNOME 3.38 ارائه می دهد.

پروژه فدورا گفت: “واکنش به آزمایش کاربر از طراحی جدید، مثبت بوده است. “طراحی به روز شده در نظر گرفته نشده است که تغییر بزرگی نسبت به نسخه قبلی داشته باشد و انتقال آن برای کاربران نباید دشوار باشد.” در صورتی که بعضی از قسمتهای دسک تاپ GNOME 40 برای درج در فدورا لینوکس ۳۴ مناسب نباشند، این تیم از نسخه های GNOME 3.38 ماژول ها را به عنوان یک طرح احتمالی استفاده خواهد کرد.

همچنین، در موارد ناگوار که طراحی جدید GNOME Shell UI به اندازه کافی بالغ نشده باشد برای استفاده عمومی ، Fedora 34 همچنان با GNOME 40 منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.