ورود / عضویت

گنوم ۴۲ همراه با یک ابزاراسکرین‌شات جذاب داخلی

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

محیط دسکتاپ گنوم ۴۲ که در حال انتشار است، دارای یک ابزار اسکرین شات داخلی خواهد بود که جایگزین ابزار گنوم اسکرین شات موجود خواهد شد.

اگر در مورد ویژگی های اسکرین شات و اسکرین‌پست داخلی گنوم ۴۲ نخوانده‌اید، با ما همراه باشید تا نگاهی کامل به ویژگی های آن داشته باشیم.

اول از همه، من می خواهم روشن کنم که این یک برنامه جدید نیست که جایگزین ابزار GNOME Screenshot شود، بلکه یک عملکرد داخلی پوسته گنوم است که می توانید آن را در محیط دسکتاپ گنوم ۴۲ و نسخه های بعدی از طریق دکمه PrtSc (Print Screen) روی صفحه کلید فعالش کنید.

اگر با macOS Mojave یا نسخه های جدیدتر آشنایی داشته باشید، ویژگی جدید اسکرین شات و اسکرین‌کست GNOME 42 کاملاً مشابه آن است. در واقع استفاده از آن آسان‌تر شده اشت و دارای یک رابط کاربری بصری‌تر است که دارای یک کلید برای جابه‌جایی بین عملکرد اسکرین‌شاپ و اسکرین‌ست، دکمه ضبط/گرفتن اسکرین‌شات، و تغییر جهت نمایش یا پنهان کردن مکان‌نمای ماوس است.

متأسفانه، نمی توانید فقط یک پنجره (صفحه نمایش) را ضبط کنید، اما می توانید از حالت انتخاب استفاده کنید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که حالت Window در حالت اسکرین شات تنها در صورتی در دسترس است که حداقل یک پنجره باز داشته باشید. اگر چندین پنجره باز شود، رابط کاربری به شما این امکان را می‌دهد که پنجره‌ای را که می‌خواهید در یک صفحه نمای کلی انتخابش کنید.

در طول پخش فیلم، یک نشانگر ضبط صفحه نمایش مفید در پانل بالایی قابل مشاهده است تا مدت زمان ضبط را به شما نشان دهد. و هر زمان که بخواهید می توانید ضبط را متوقف کنید، فقط نیاز است روی نشانگر ضبط کلیک کنید تا ضبط به طور خودکار در قالب WebM در پوشه Screencasts در فهرست ویدیوهای Home شما ذخیره می‌شود.

از طرف دیگر، اسکرین شات ها به طور خودکار در پوشه ای به نام Screenshots که در فهرست تصاویر شما ذخیره می شوند. همه اسکرین‌شات‌ها و اسکرین‌کست‌ها نیز در نمای اخیر در Nautilus (فایل‌ها) ظاهر می‌شوند.

برخی دیگر از ویژگی های خوب اسکرین شات و رابط کاربری صفحه نمایش، قابلیت کشیدن و رها کردن پنجره ها به فضای کاری دیگر در حالت نمای کلی در حین ضبط صفحه، امکان بسته شدن خودکار هنگام قفل شدن صفحه از عدم فعالیت، اعلان ها با قابلیت باز کردن فایل، پیمایش صفحه کلید و همچنین فشرده سازی PNG ناهمزمان برای اسکرین شات ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.