ورود / عضویت

تاریخ انتشار گنوم ۴۳ برای ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ تعیین شده است

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

در حالی که هنوز از ویژگی های جدید محیط دسکتاپ گنوم ۴۲ لذت می برید، پروژه گنوم از قبل کار خود را بر روی نسخه اصلی بعدی، گنوم ۴۳، با تاریخ انتشار اواخر امسال آغاز کرده است.

برنامه انتشار سری محیط دسکتاپ آینده گنوم ۴۳ در پایان (اواسط فروردین) مارس ۲۰۲۲، اندکی پس از انتشار محیط دسکتاپ گنوم ۴۲ منتشر شد، که نشان می دهد تاریخ انتشار نهایی برای چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ (۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲) در نظر گرفته شده است.

گنوم ۴۳ سومین به‌روزرسانی بزرگ از سری گنوم ۴x خواهد بود و توسعه آن به آرامی در این ماه آغاز شده است، اما نسخه آلفا برای آزمایش عمومی در (اواسط تیر) اوایل جولای آماده می‌شود، در حالی که نسخه بتا یک ماه بعد در (اواسط مرداد) اوایل آگوست انتظار می‌رود.

در اینجا برنامه رسمی انتشار گنوم ۴۳ آمده است:

  • گنوم ۴۳ آلفا – اواسط تیر ۱۴۰۱ (ژوئیه ۲۰۲۲)
  • گنوم ۴۳ بتا – ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ (۶ آگوست ۲۰۲۲)
  • گنوم ۴۳ نامزد انتشار RC – اواسط شهریور ۱۴۰۱ (سپتامبر ۲۰۲۲)
  • نسخه نهایی گنوم ۴۳ – ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ (۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲)

در اوایل مرداد (اواخر ماه جولای)، توسعه دهندگان گنوم در رویداد امسال GUADEC (کنفرانس اروپایی کاربران و توسعه دهندگان گنوم) که بین چهارشنبه، ۲۹ تیر ( ۲۰ جولای ) و دوشنبه، ۳ مرداد ( ۲۵ جولای ) برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. GUADEC 2022 بیست و پنجمین سالگرد گنوم است و در گوادالاخارا، مکزیک برگزار خواهد شد.

خیلی زود است اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌های جدیدی که قرار است در گنوم ۴۳ پیاده‌سازی شوند، صحبت کنیم. با این حال، کریستوفر دیویس، توسعه‌دهنده گنوم، برنامه‌های خود را برای یک Nautilus تطبیقی ​​برای فاکتورهای فرم موبایل، انتخاب‌گر فایل بهبود یافته، رنگ‌های تاکیدی، یک نمایشگر تصویر جدید نوشته شده در Rust/GTK4 به نام Loupe، طراحی مجدد و انتقال زنگ بائوباب (تحلیل کننده استفاده از دیسک) ارائه کرده و دسترسی را بهبود بخشیده است. برای جزئیات بیشتر و اگر می خواهید او را حمایت کنید، وبلاگ او را بررسی کنید.

در همین حال، اگر از سری محیط های دسکتاپ گنوم ۴۲ و ۴۱ استفاده می کنید، منتظر نسخه های گنوم ۴۲.۱ و گنوم ۴۱.۶ باشید که این هفته منتشر شده و به زودی در مخازن نرم افزاری پایدار توزیع گنو/لینوکس مورد علاقه شما خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.