ورود / عضویت

اوبونتو ۲۲.۱۰ با کرنل لینوکس ۵.۱۹ منتشر خواهد شد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

همانطور که انتظار می رفت، اوبونتو ۲۲.۱۰ از کرنل لینوکس ۵.۱۹ پشتیبانی می کند.

اوبونتو ۲۲.۱۰ قرار است ۲۸ مهر ۱۴۰۱ منتشر شود و اگر به دنبال آن هستید که بدانید کرنل پیش فرض آن چه خواهد بود، اجازه دهید به شما بگویم که Kinetic Kudu از کرنل لینوکس ۵.۱۹ استفاده خواهد کرد.

این یک خبر خیلی خوب برای طرفداران اوبونتو است که می‌خواهند نسخه Kinetic Kudu را در اواخر پاییز امسال امتحان کنند، زیرا به لطف درایورهای جدید و به‌روزشده متعدد موجود در کرنل لینوکس ۵.۱۹، از پشتیبانی سخت‌افزاری بهتری برخوردار خواهند شد.

چرا کرنل لینوکس ۵.۱۹؟ خب، پاسخ ساده است، کرنل لینوکس ۵.۱۸ به پایان عمر خود رسیده است و کرنل لینوکس ۶.۰ در اواخر مهر ماه منتشر خواهد شد، به این معنی که توسعه دهندگان اوبونتو زمان کافی برای آزمایش آن و استفاده در Kinetic را ندارند.

کرنل لینوکس ۵.۱۹ به احتمال زیاد در اوایل آبان ۱۴۰۱، مدت کوتاهی پس از انتشار اوبونتو ۲۲.۱۰ پشتیبانی آن خاتمه پیدا خواهد کرد، اما با توجه به این که Kinetic Kudu یک نسخه با پشتیبانی طولانی مدت نیست نباید شما را خیلی آزار دهد.

علاوه بر لینوکس ۵.۱۹ به عنوان کرنل پیش‌فرض، اوبونتو ۲۲.۱۰ (Kinetic Kudu) قصد دارد با محیط دسک‌تاپ گنوم ۴۳ به صورت پیش‌فرض، GCC 12 به عنوان کامپایلر پیش‌فرض، درایورهای گرافیک Mesa 22.2، یک برنامه بسیار جذاب و جدید برای مدیریت وظایف شخصی شما به نام Endeavor، نرم افزار PipeWire به عنوان پلیر صوتی پیش فرض و همچنین بروزرسانی دیگر برنامه ها عرضه شود.

نسخه بتا اوبونتو ۲۲.۱۰ در تاریخ ۷ مهر ماه ۱۴۰۱ آماده و برای آزمایش عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.

قبل از اینکه اوبونتو ۲۲.۱۰ در اواخر اکتبر به خیابان ها بیاید، اوبونتو ۲۲.۱۰ برای آزمایش عمومی به عنوان نسخه بتا اواخر این ماه در ۲۹ سپتامبر در دسترس خواهد بود. هسته لینوکس ۵.۱۹ اوبونتو ۲۲.۱۰ نیز به عنوان هسته HWE (فعال سازی سخت افزار) برای نسخه آتی Ubuntu 22.04.2 LTS در ۹ فوریه ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.