ورود / عضویت

توزیع AlmaLinux جایگزین CentOS برای معماری ۶۴-Bit PowerPC در دسترس قرار گرفت

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print
بنیاد AlmaLinux OS امروز خبر در دسترس بودن توزیع AlmaLinux OS 8.5 برای معماری PowerPC را اعلام کردند.

این بنیاد در تلاشی جدید برای ارائه یک جایگزین مناسب CentOS به جامعه که با توزیع Enterprise Linux (RHEL) برابری می کند، امروز نسخه پایدار جدیدی از توزیع AlmaLinux را منتشر کردند که به کاربران امکان می دهد توزیع را روی سخت افزار PowerPC 64-bit (PPC64le) نصب کنند.

AlmaLinux OS 8.5 اواخر آبان (اواسط نوامبر سال گذشته) بر پایه نسخه Red Hat Enterprise Linux 8.5 منتشر شد و دو مخزن جدید شامل ResilientStorage و Plus، نمایه های راهنمای امنیتی OpenSCAP جدید، یک نمایه STIG جدید سازگار با نصب های رابط کاربری گرافیکی سرور و همچنین به همراه یک پروفایل جدید در سطح عالی آژانس امنیت ملی فرانسه (ANSSI) داشت.

این نسخه برای دستگاه‌های ۶۴ بیتی (x86_64) و AArch64 (64 بیتی ARM) در دسترس بود، اما اکنون برای سیستم‌های ۶۴ بیتی PowerPC Little Endian از جمله انتشار باینری و سورس RPM ها، ایمیج کانتینر، و همچنین ایمیج ابرها نیز در دسترس است و تیم توزیع AlmaLinux در حال حاضر روی پورت دیگری برای معماری IBM System/390 کار می کند.

جک ابوبول، مدیر انجمن AlmaLinux، گفت: «جامعه AlmaLinux بدون خستگی برای ارائه یک نسخه برابر با RHEL و CentOS در همه سطوح کار می‌کند، و به کاربران سابق CentOS انتخاب روشنی برای جایگزینی تولید و آماده حذفی را ارائه می‌دهد. این شامل حصول اطمینان پشتیبانی از محبوب‌ترین معماری‌ها و سخت‌افزار می‌شود و به خوبی تست شده‌اند.»

Jack Aboutboul

پورت PPC64le امروز به لطف پشتیبانی مداوم اعضای جامعه لینوکس و همچنین مجموعه ای از شرکا، از جمله پشتیبانی زیرساختی از آزمایشگاه منبع باز دانشگاه ایالتی اورگان، آزمایش توسط محققان در CERN، سازمان های اروپایی و تحقیقات هسته ای در دسترس است.

اگر می خواهید توزیع AlmaLinux OS 8.5 را بر روی سیستم های PowerPC 64 بیتی اجرا کنید، می توانید ایمیج ISO آن را هم اکنون از وب سایت رسمی یا با کلیک بر روی لینک دانلود مستقیم زیر دانلود نمایید. شما سه نوع ایمیج ISO را برای همه نیازهای خود پیدا خواهید کرد، از جمله فقط بوت، مینیمال و کامل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.