ورود / عضویت

اوبونتو میت ۲۱.۱۰ برای کامپیوتر های کوچکGPD Pocket 3 منتشر شد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

مارتین ویمپرس، توسعه دهنده اوبونتو MATE، امروز عرضه و در دسترس بودن توزیع Ubuntu MATE 21.10 را برای کامپیوتر کوچک GPD Pocket 3 اعلام کرد.

اوبونتو MATE 21.10 در ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر ۲۰۲۱) برای رایانه های ۶۴ بیتی به عنوان بخشی از نسخه Ubuntu 21.10 (Impish Indri) منتشر شد. جدیدترین محیط دسکتاپ MATE 1.26 با پشتیبانی از کاربر مهمان و همچنین برنامه RedShift از پیش نصب شده برای تنظیم رنگ صفحه نمایش برای شما ارائه می شود.

پس از چندین ماه کار سخت، مارتین ویمپرس سرانجام موفق شد اوبونتو MATE 21.10 را برای دارندگان رایانه جیپی ۳ GPD، یک مینی لپ تاپ ۸ اینچی با طراحی ۲ در ۱ منتشر کند که باعث می شود اکثر سخت افزارهای دستگاه بدون نقص کار کنند. همچنین برخی از قابلیت های خاص به آن اضافه شده است.

به عنوان مثال، پشتیبانی از فریم بافر و چرخش خودکار صفحه (از جمله چرخش صفحه لمسی و قلم) را از طریق پشتیبانی از سنسور شتاب سنج جدید فعال می‌کند، پشتیبانی صوتی از طریق درایور قدیمی HDaudio فعال شده است و همزمان با نگه داشتن دکمه میانی ترک‌پد، شبیه‌سازی چرخ اسکرول را فعال می‌کند.

علاوه بر این، اوبونتو MATE 21.10 برای GPD Pocket 3 به طور پیش‌فرض fractional scaling، وضوح فونت کنسول دو برابر (tty) را فعال و عملکرد تعلیق را از طریق s2idle پیاده‌سازی می‌کند و به‌طور پیش‌فرض رندر بدون tear-free را فعال می‌کند.

از آنجایی که اکنون fractional scaling به‌طور پیش‌فرض فعال است، کاربرانی که می‌خواهند وضوح کامل را برگردانند، می‌توانند از برنامه Display Scaler برای روشن یا خاموش کردن fractional scaling استفاده کنند. به دلیل fractional scaling، وضوح ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل در اوبونتو MATE 21.10 برای GPD Pocket 3 قرار گرفته است تا پنل های نمایشگر به راحتی قابل خواندن باشند.

متأسفانه، این نسخه حسگر اثرانگشت GPD Pocket 3 را پشتیبانی نمی کند، اما همیشه راهی وجود دارد شما می‌توانید از یک نسخه خارجی از طریق USB استفاده کنید.

اگر یک کامپیوتر کوچک GPD Pocket 3 دارید و می‌خواهید از توزیع Ubuntu MAT روی آن استفاده کنید، می‌توانید ایمیج آن را هم‌اکنون از وب‌سایت رسمی دانلود کنید. با این حال، لطفاً به خاطر داشته باشید که این نسخه تا تیر ۱۴۰۱ (ژوئیه ۲۰۲۲)پشتیبانی می شود، زمانی که کنونیکال پشتیبانی از نسخه Impish Indri خود را پایان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.