ورود / عضویت

تولد ۳۰ سالگی لینوکس مبارک!

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print
امروز، ۲۵ آگوست یعنی روزی که کرنلی به نام لینوکس متولد شد بزرگترین پروژه مبنع باز و آزاد، لطفاً با من همراه شوید تا جشن ۳۰ سالگی لینوکس را با هم جشن بگیریم!

درست ۳۰ سال است، که از زمانی که لینوس بندیکت توروالدز، دانشجوی ۲۱ ساله فنلاندی، اعلامیه معروف خود را در ۲۵ آگوست ۱۹۹۱ در گروه خبری comp.os.minix اعلام کرد و گفت که در حال کار بر روی سیستم عامل رایگان برای ۳۸۶(۴۸۶) AT clones به عنوان “سرگرمی” است.

سلام به همه کسانی که از minix استفاده می کنند –
من در حال کار بر روی یک سیستم عامل (رایگان) برای ۳۸۶(۴۸۶) AT clones هستم (فقط برای سرگرم، مانند پروژه gnu بزرگ و حرفه ای نخواهد بود). این از آوریل شروع شده است و در حال آماده شدن است. من می خواهم در مورد چیزهایی که افراد در minix دوست دارند/دوست ندارند، بازخوردی داشته باشم، زیرا سیستم عامل من تا حدودی شبیه آن است (طرح فیزیکی مشابه سیستم فایل (به دلایل عملی) و موارد دیگر. در حال حاضر bash (1.08) و gcc (1.40) را منتقل کرده ام و به نظر می رسد همه چیز کار می کند. این بدان معناست که ظرف چند ماه چیزی کاربردی به دست خواهم آمد و می خواهم بدانم که اکثر مردم چه ویژگی هایی را می خواهند. هر گونه پیشنهادی استقبال می شود، اما من قول نمی دهم که همه آنها را پیاده سازی کنم ?

لینوس
PS بله -فاقد هرگونه کد minix است و دارای fs چند رشته ای است. این دستگاه قابل حمل نیست (از ۳۸۶ تعویض وظیفه و غیره استفاده می کند)، و احتمالاً هرگز چیزی غیر از هارددیسک های AT را پشتیبانی نمی کند، زیرا این تنها چیزی است که من دارم :-(.

خب، این “سرگرمی” تنها در ۳۰ سال به یک چیز عظیم تبدیل شد، تا جایی که امروز در جای جای زندگی ما جا پیدا کرده است، لینوکس اکنون تقریباً در همه دستگاه های هوشمند، از جمله تلفن هوشمند اندرویدی شما، دستیارهای هوشمند آمازون الکسا و Google Home، تلویزیون های هوشمند، یخچال های هوشمند، چراغ های هوشمند، به ویژه روتر Wi-Fi شما و … نیرو می دهد.

لینوکس همه جا در اطراف ما است، حتی اگر از آن استفاده نکنیم. لینوکس در ۱۰۰ درصد از ۵۰۰ ابر کامپیوتر برتر جهان را در تسخیر خود در آورده است و همچنین به وال استریت ،به ماهواره ها و ISS (ایستگاه فضایی بین المللی)، به هواپیماها و حتی به کل اینترنت نیرو می دهد. (بله ، ۹۹.۹ درصد از وب سایت هایی که روزانه از آنها دیدن می کنید روی یک سرور مجهز به لینوکس قرار دارد، از جمله (خانه لینوکس شیراز).

امروزه لینوکس قلب تپنده محاسبات مدرن است. این جزء اصلی زندگی دیجیتالی روزانه است و به نوعی همه به لینوکس متکی هستند حتی اگر به صورت مستقیم از آن استفاده نکنند. شخصاً بسیار خوشحالم که لینوکس در همه جای زندگی من است.

با این اوصاف، ۲۵ آگوست است روزی که دنیا تغییر کرده است با آمادن لینوکس، بیایید با هم تولد ۳۰ سالگی لینوکس را جشن بگیریم ?، حتی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید تولد لینوکس را در ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۱ جشن بگیرید، زمانی که اولین انتشار عمومی منتشر شد توسط لینوس توروالدز، که معتقد است هر دوی این تاریخ ها معتبر هستند (به قول ما ایرانی ها مبارک است ? ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.