ورود / عضویت

توزیع IPFire Linux Firewall اکنون از کرنل Linux 5.10 (پشتیبانی طولانی مدت) استفاده می کند

IPFire-2.27
LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

مایکل ترمر امروز خبر انتشار IPFire 2.27 Core Update 159 را اعلام کرد، نسخه جدید تمام تمرکز خود را برای بهینه سازی این توزیع بر روی سخت افزار های لینوکسی که به عنوان فایروال و روتر می باشند گذاشته است.

بزرگترین تغییر در نسخه IPFire 2.27 Core Update 159 به‌روز رسانی کرنل است زیرا توزیع فایروال/روتر در حال حاضر توسط سری ۵.۱۰ LTS لینوکس پشتیبانی می شود که تا دسامبر ۲۰۲۶ (دی ۱۴۰۵) به مدت پنج سال به‌روز (پشتیبانی) می شود.

همانطور که انتظار می رفت، نسخه جدید کرنل با درایورهای جدید و به‌روز شده به ویژه درایورهای شبکه، پشتیبانی سخت افزاری بهتر، افزایش توان شبکه از طریق دریافت zero-copy TCP و UDP و پهنای باند Bottleneck و کنترل ازدحام RTT (BBR) برای کاهش تأخیر در فایروال شبکه هنگام ارسال بسته ها را به ارمغان می آورد.

به‌روز رسانی کرنل لینوکس به هسته ۵.۱۰ LTS در نسخه IPFire 2.27 Core Update 159 همچنین با فعال کردن استفاده از تمام الگوریتم های Bufferbloat، باعث افزایش توان در شبکه های وایرلس با محدودیت های صف پخش می شود، همچنین پشتیبانی از سخت افزار ۶۴ بیتی ARM (AArch64) را بهبود می بخشد و با افزایش حفاظت در برابر آسیب پذیری های سخت افزاری CPU، امنیت کلی سیستم را ارتقا می دهد.

“این به روز رسانی یک گام بزرگ برای همه بخش ها است که تحت پوشش IPFire در حال وقوع است. ما امیدواریم که بسیاری از ویژگی های جدید را در این زمینه ایجاد کنیم و IPFire را به یک سیستم بسیار مدرن و بهتر برای استفاده تبدیل کنیم. “

announcement.

نسخه IPFire 2.27 Core Update 159 همچنین دارای ابزار های به روز شده مانند: GCC 11.1 ، GNU C Library 2.33 و GNU Binutils 2.36.1 و همچنین بسته های به روز شده مانند Samba 4.14.6 ، ClamAV 0.103.3 ، Wireshark 3.4.7 و tftpd 5.2 است.

در میان سایر تغییرات قابل توجه، IPFire در حال حاضر از معماری ۳۲ بیتنی ARM پشتیبانی بهتری دارد، که از armv5tel (ARMv5) به armv6l (ARMv6) تغییر کرده است، همچنین ایمیج نصب ISO به منظور کاهش حجم و نصب سریعتر به فرمت فشرده سازی Zstandard تغییر حالت داده است.

IPFire 2.27 Core Update 159 برای معماری x86_64 (64-bit) و AArch64 (ARM64) در حال حاضر برای دانلود از وب سایت رسمی به عنوان ایمیج ISO و USB در دسترس است. از کاربران فعلی خواسته می شود توزیع خود را در اسرع وقت به روز کنند (برای نصب صحیح نسخه جدید هسته لینوکس راه اندازی مجدد مورد نیاز است).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.