Rocky Linux 8.4 “Green Obsidian” به عنوان اولین نسخه پایدار عرضه می شود

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

توسعه دهندگان توزیع راکی ​​لینوکس امروز نسخه نهایی راکی ​​لینوکس ۸.۴ را منتشر کردند ( جایگزینی برای لینوکس CentOS یا Red Hat Enterprise Linux.

Rocky Linux 8.4 که از Red Hat Enterprise Linux 8.4 گرفته شده و “Green Obsidian” لقب گرفته است، به عنوان اولین نسخه پایدار این توزیع منتشر می شود و ماژول های جدیدی مانند: MariaDB 10.5 ، OpenSCA 1.3.4 ، PostgreSQL 13 ، Python 3.9 Redis 6 ، scap ، security-guide 0.1.54، Subversion 1.14، SWIG 4.0 را ارائه می کند و همچنین ابزار های به روز شده شامل GCC 10، LLVM 11.0.0، Rust 1.49، و Go 1.15.7.

همچنین تغییرات عمده ای در زمینه امنیت، شبکه، مدیریت هویت، خوشه بندی، هسته و غیره وجود دارد. در این میان، پشتیبانی از کپسوله سازی TCP و برچسب های امنیتی برای پروتکل IKEv2 برای IPsec VPN توسط Libreswan ارائه شده و همچنین پشتیبانی بررسی یکپارچگی برای چارچوب fapolicyd و پشتیبانی کامل از API شبکه nmstate برای میزبان ها.

این نسخه همچنین پشتیبانی از MPLS (چند پروتکل سوئیچینگ برچسب) مکانیزم انتقال داده در هسته را برای هدایت جریان ترافیک در شبکه های سازمانی استفاده می کند. علاوه بر این، راکی ​​لینوکس ۸.۴ سه اقدام جدید کنترل ترافیک را برای برنامه iproute2 شامل Mac_push ، Pop_eth و push_eth برای افزودن برچسب های MPLS معرفی می کند.

سایر تغییرات جالب شامل پشتیبانی از ماژول های Ansible است که می تواند برای مدیریت خودکار کنترل دسترسی مبتنی بر نقش (RBAC) در Identity Management (IdM)، یک persistent Pacemaker resource agent برای حفظ داده های حالت، سرعت بخشیدن به زمان پاسخ خوشه برای سرویس های دارای سربار بالا ، تشخیص خرابی های غیرهمزمان و تزریق آنها به Pacemaker.

زیر هسته، کرنل Rocky Linux برای پشتیبانی از ماژول هسته شناسایی و اصلاح خطا (EDAC) برای پردازنده های نسل ۸ و ۹ Intel Core، فشرده سازی فعال، اجرای جدید کنترل کننده حافظه اسلب برای گروه های کنترل و ویژگی فضای نام زمان وصله شده است.

” این ویژگی برای تغییر تاریخ و زمان داخل کانتینر لینوکس مناسب است. اکنون تنظیمات ساعت درون container پس از ترمیم از یک چک پوینت نیز امکان پذیر است.“

تیم توسعه راکی

شما می توانید Rocky Linux 8.4 را همین حالا از وب سایت رسمی دانلود کنید. این اولین نسخه پایدار است که معماری های ۶۴ بیتی (x86_64) و AArch64 (ARM 64 بیتی) پشتیبانی می کند و به صورت نسخه های Minimal ،Boot یا Full در دسترس است. لطفاً توجه داشته باشید که امکان ارتقا از نامزدهای انتشار Rocky Linux 8.3 یا Rocky Linux 8.4 وجود ندارد.

دانلود راکی ​​لینوکس ۸.۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.