ورود / عضویت

Ubuntu Core 20 برای IoT و دستگاه های Embedded، منتشر شد.

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

Ubuntu Core 20 اکنون برای دانلود در دسترس است.

Ubuntu Core یک نسخه کم حجم و محدود از اوبونتو ۲۰.۰۴ LTS است که برای استفاده در سیستم های جاسازی شده (embedded) و دستگاه های اینترنت اشیا(IoT) طراحی شده است. این نسخه، دارای طراحی فوق العاده ایمن با پشتیبانی از به روزرسانی از طریق برنامه های Snap است. انبوهی از شرکت های پیشرو در حال حاضر از این فناوری در دستگاه های IoT صنعتی و مصرفی از جمله Dell ، Plus One Robotics و Jabil استفاده می کنند.

آخرین نسخه Ubuntu Core نسخه ۲۰ است. این نسخه شامل تعدادی از ویژگی های متمرکز بر امنیت از جمله فرآیند راه اندازی رمزگذاری شده با رمزنگاری ، رمزگذاری کامل دیسک و حالت بازیابی دستی و از راه دور است.

مارک شاتلورث می گوید: “Ubuntu Core 20 نوآوران را قادر می سازد چیزهای بسیار ایمن ایجاد کنند و کاملاً بر روی ویژگی ها و برنامه های منحصر به فرد خود تمرکز کنند، با محدودیت و به روزرسانی های امنیتی در سیستم عامل.”

راه اندازی در کنار Ubuntu Core 20 بسیار هوشمند است. این یک “چیز هوشمند به عنوان یک سرویس” جدید از Canonical است. این هدف به شرکت ها کمک می کند تا دستگاه های اینترنت اشیا خود را  فعال کنند و در بازار عرضه کنند و برای به روزرسانی های سریع و ایمن مطمئن باشند.

این سرویس “تعهد قیمت ثابت برای راه اندازی دستگاهی که شامل مشاوره، مهندسی و به روزرسانی برای ۱۰۰۰ دستگاه اول در سخت افزار ها مجاز است و همچنین برای کاهش خطر پروژه IoT” را ارائه می دهد.

Ubuntu Core رایگان است. همچنین از طیف وسیعی از رایانه های تک برد x86 و ARM، از جمله Raspberry Pi 4 پشتیبانی می کند.

به خاطر داشته باشید که Ubuntu Core یک توزیع دسک تاپ نیست. برای جزئیات بیشتر در مورد دانلود و ازمایش  Ubuntu Core ، حتما به وب سایت آن مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.