ورود / عضویت

تاریخ انتشار و ویژگی های اوبونتو ۲۱.۰۴

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

نسخه اوبونتو ۲۱.۰۴ قرار است در ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ (۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر شود.
شاید هنوز به دلیل اینکه اوبونتو ۲۱.۰۴ در حال توسعه است، بخواهیم در مورد تمام ویژگی های آن صحبت کنیم زود باشد، ولی آنچه که از شایعات تا به الان انتظار می رود در اوبونتو ۲۱.۰۴ وجود داشته باشد توسط توسعه دهندگان اوبونتو “Hirsute Hippo” منتشر شده است.
در این پست هر آنچه را که تاکنون می دانیم، از جمله زمان انتشار اوبونتو ۲۱.۰۴، مدت زمان پشتیبانی، و چه نوع ویژگی های جدید و تغییرات کلیدی که احتمالاً شامل آن است را، مرور می کنیم.

نسخه اوبونتو ۲۰.۱۰ قرار است در ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ ( ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر شود.
در حالی که توسعه اوبونتو ۲۱.۰۴ هنوز در حال انجام است زود است که بخواهیم در مورد تمام ویژگی های آن صحبت کنیم، اما شایعات در مورد آنچه انتظار می رود از انتشار نامیده شود، توسط توسعه دهندگان اوبونتو “Hirsute Hippo” منتشر شده است.
در این پست هر آنچه را که تاکنون می دانیم، از جمله زمان انتشار اوبونتو ۲۱.۰۴ ، مدت زمان پشتیبانی، و چه نوع ویژگی های جدید و تغییرات کلیدی که احتمالاً شامل آن است، مرور می کنیم.

بعلاوه، اگر می خواهید قبل از انتشار پایدار آن در بهار، نسخه Ubuntu 21.04 را دانلود کنید، می توانید از این لینک استفاده کنید:

لینک دانلود Ubuntu 21.04

نام اوبونتو ۲۱.۰۴، Hirsute Hippo است.

از این اسم شاید نتوان به ویژگی های کامل آن پی برد، اما چنین صفتی که برگرفته از تخیل و نام حیوانات است از آن این برداشت می شود که ما با ظاهری زیبا و جدید روبرو خواهیم شد.

به عنوان نسخه پشتیبانی کوتاه مدت، اوبونتو ۲۱.۰۴ به مدت ۹ ماه با رفع اشکال های اصلی، وصله های امنیتی و نسخه های جدید برنامه پشتیبانی می شود. پشتیبانی این نسخه در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) پایان می یابد و باید به ورژن جدید یعنی نسخه ۲۱.۱۰ ارتقا دهیم.

تاریخ انتشار اوبونتو ۲۱.۰۴ ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ است. این تاریخی است که در Launchpad ، خانه توسعه اوبونتو همراه با تاریخ سایر مراحل مهم توسعه ذکر شده است.

نگاهی به تاریخ چرخه توسعه Hirsute Hippo:

  • Features Freeze: February 25, 2021
  • UI Freeze: March 18, 2021
  • Ubuntu 21.04 Beta: April 1, 2021
  • Kernel Freeze: April 8, 2021
  • Release Candidate: April 15, 2021

این تاریخ ها (مثل همیشه) قابل تغییر هستند.

ویژگی های جدید اوبونتو ۲۱.۰۴:

ubuntu21.04

ما در اینجا نگاهی به ویژگی های جدید اوبونتو ۲۱.۰۴ خواهیم داشت، اما قصد داریم اول از ویژگی هایی شروع کنیم که جدید هستند.

اول اینکه، بزارید همین‌الان به شما بگوییم که در اوبونتو ۲۱.۰۴ خبری از GNOME 40 نیست. در حالی که نسخه های جدید اوبونتو معمولاً شامل جدیدترین نسخه GNOME هستند ، اما این بار چنین نخواهد شد. GNOME 40 دارای برخی تغییرات چشمگیر در طراحی است و توسعه دهندگان اوبونتو احساس می کنند که برای سازگاری با تغییرات به زمان بیشتری نیاز دارند.

دوم اینکه ، GTK4 در اوبونتو ۲۱.۰۴ وجود نخواهد داشت، حداقل نه به طور پیش فرض. GTK3 به عنوان پادشاه باقی خواهد ماند. این تعجب آور نیست زیرا در حال حاضر برنامه های زیادی که از GTK4 (در زمان نوشتن مقاله) استفاده می کنند وجود ندارد و اکثر برنامه های اصلی هنوز مهاجرت نکرده اند.

در نتیجه، بعید است نسخه های جدید برنامه های GNOME از جمله Nautilus (مدیر پرونده) ،Calendar و To-Do نیز به‌روزرسانی عمده ای نیاز داشته باشند.

اوبونتو ۲۱.۰۴ به طور پیش فرض پوشه Home را رمزنگاری می کند. این یک تغییر بزرگ است که دیر در حال انجام است اما این اطمینان حاصل می شود که نصب جدید اوبونتو برای کاربران، امنیت را به ارمغان خواهد آورد، زیرا پوشه های خانگی غیر رمزگذاری شده دیگر “قابل اطمینان در جهان” نیستند.

سایر تغییرات مورد انتظار در اوبونتو ۲۱.۰۴:

  • نصب Python 3.9 به طور پیش فرض
  • کرنل ۵.۱۱ (یا جدیدتر)
  • اصلاحات عملکرد GNOME Shell
  • به‌روزرسانی برنامه های پیش فرض
  • تصاویر پس زمینه جدید
  • Private home directory

با آشکار شدن ویژگی ها و تغییرات جدید ما آن ها را مرتباً به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند پس ما را دنبال کنید تا موردی را از دست نده‌اید.

شما می توانید همین الان نسخه ۲۱.۰۴ را دانلود نمایید، ولی هنوز برای استفاده به عنوان سیستم عامل اصلی بسیار زود است چرا که به شدت ناپایدار است و ما پیشنهاد می کنیم کمی صبر کنید تا نسخه نهایی آن به زودی منتشر شود.

لینک دانلود Ubuntu 21.04

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.