Zorin OS 16.1 مبتنی بر اوبونتو با LibreOffice 7.3 و Linux Kernel 5.13 منتشر شد.

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

توسعه دهندگان Zorin OS امروز انتشار و در دسترس بودن Zorin OS 16.1 را به عنوان اولین نسخه از آخرین سری سیستم عامل Zorin OS 16 که در آگوست ۲۰۲۱ راه اندازی شد، اعلام کردند.

Zorin OS 16.1 حدود هفت ماه پس از Zorin OS 16 عرضه شده است و با هسته جدیدتری به نام Linux 5.13 از سیستم عامل اوبونتو ۲۰.۰۴.۴ LTS (Focal Fossa) به تازگی منتشر شده است. این به کاربران سازگاری بهتری با سخت‌افزارهای جدیدتر، از جمله پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA RTX 3050، پردازنده‌های Intel Core نسل دوازدهم، کنترل‌کننده‌های DualSense سونی پلی‌استیشن ۵، لپ‌تاپ Framework، Apple Magic Mouse 2 و سایر دستگاه‌ها را ارائه می‌دهد.

اگر تعجب می‌کنید، نسخه هسته لینوکس ۵.۱۳ موجود در Zorin OS 16.1 در برابر آسیب‌پذیری «Dirty Pipe» که اخیراً فاش شده است وصله نشده است، اما اگر نصب جدید Zorin OS خود را به‌روزرسانی کنید، نسخه جدید هسته لینوکس را دریافت خواهید کرد. linux-image 5.13.0.35.44 که در برابر این نقص وصله شده است که به کاربران محلی غیرمجاز این امکان را می دهد تا امتیازات خود را در سیستم افزایش دهند.

همچنین جدیدترین و بهترین مجموعه آفیس LibreOffice 7.3 به همراه نسخه های جدیدتر چندین برنامه از پیش نصب شده و اجزای اصلی، از جمله پشته گرافیکی Mesa 21.2.6 از Ubuntu 20.04.4 LTS و Ubuntu 21.10 است که ویژگی های بیشتری و تجربه بهتری از استفاده دسکتاپ را در اختیار کاربران قرار می دهد.

Zorin OS 16.1 هم اکنون از وب سایت رسمی به عنوان نسخه های Core، Lite، Education و Education Lite برای دانلود در دسترس است. با این حال، ISO ایمیج جدید فقط برای کسانی در نظر گرفته شده است که می خواهند سیستم عامل Zorin را در رایانه های جدید نصب کنند یا کاربرانی که می خواهند مجدد نصب کنند. کاربران فعلی Zorin OS 16 می‌توانند با نصب همه به‌روزرسانی‌های موجود از ابزار Software Updater، نصب‌های خود را به نسخه جدید ارتقا دهند.

کاربران Zorin OS 16 Pro نیز با مراجعه به لینک دانلود در ایمیل خرید اصلی خود، نسخه Zorin OS 16.1 Pro یا Pro Lite را دریافت خواهند کرد. تمام خریدهای جدید Zorin OS 16.1 Pro و Pro Lite به صلیب سرخ، پزشکان بدون مرز/پزشکان بدون مرز و کمک‌های بشردوستانه Tabletochki برای کمک به مردم اوکراین اهدا خواهد شد.

بنیانگذاران Artyom & Kyrill – Zorin OS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.