ورود / عضویت

KDE Plasma 5.24.2 LTS با اصلاحات بیشتر برای Plasma Wayland و جلوه های بصری منتشر شد.

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

پروژه KDE امروز KDE Plasma 5.24.2 را به عنوان دومین به روز رسانی تعمیر و نگهداری، جدیدترین و بهترین سری محیط دسکتاپ KDE Plasma 5.24 LTS منتشر کرد تا به مشکلات بیشتر رسیدگی کند و قابلیت اطمینان و پایداری را به صورت کلی بهبود بخشد.

KDE Plasma 5.24.2 تنها یک هفته پس از KDE Plasma 5.24.1 ارائه شده است و به نظر می رسد یک به روز رسانی کوچک است که تا جلوه های بصری جدید را برای جلسه Plasma X11 بهبود بخشد بنابراین دیگر هنگام فشار دادن Meta Key به طور نامناسب صفحه قفل نخواهد شد.

توسعه‌دهندگان KDE همین طور در حال بهبود Plasma Wayland Session هستند و در این نسخه، مشکلی را که باعث می شد صفحه کلید مجازی حتی با پیکربندی صحیح نمایش داده نشود را رفع کرده اند.

یکی دیگر از تغییرات جالب در KDE Plasma 5.24.2 افزودن یک indicator line به برنامه کاربردی Show Desktop است که هنگام نمایش دسکتاپ ظاهر می شود. علاوه بر این، Minimize All applet’s indicator line به روز شده است تا لبه پانل را بدون توجه به نحوه تنظیم حاشیه های داخلی یک دست کند.

به غیر از این ها،به‌روزرسانی های دیگری هم وجود دارد مانند، متن عنوان/متن سرصفحه در منوها بهبود داشته است تا وقتی طولانی‌تر از متن دیگر آیتم‌های منو است، دیگر بریده نشود، همین طور انتخابگر Emoji بهبود داشته است تا از نماد مناسب‌تری برای نماد صفحه ها استفاده شود و ویژگی Hot New Stuff هم بهبود داده است تا فقط به تاریخ انقضا اگر کمتر از ۲۴ ساعت باشد اطمینان کند.

اپلت پیجر نیز برای Plasma X11 بهبود یافته است، Task Manager اکنون نوار اسکرول غیرضروری را پنهان می کند، و نمای پوشه، اکنون تنظیمات اضافی را که به نمای فهرست مربوط نمی شود را پنهان می کند.

همچنین برای پلاسما موبایل، در این نسخه شاهد بروزرسانی هایی برای بهتر دیده شدن بک گراند در حالت تیره و landscape هستیم و همچنین در این نسخه app drawer در فضای خالی تعامل بهتری دارد و مشکل در عملکرد بستن Task Panel رفع شده است.برای جزئیات بیشتر در مورد تغییرات موجود در KDE Plasma 5.24.2، به صفحه گزارش تغییران این نسخه مراجعه نمایید.

بسته‌های KDE Plasma 5.24.2 به زودی وارد مخازن پایدار توزیع گنو/لینوکس شما می‌شوند، بنابراین به محض قرار گیری شما می توانید بروزرسانی خود را انجام دهید . انتشار نسخه بعدی از این سری KDE Plasma 5.24 LTS برای ۱۷ اسفند (۸ مارس ۲۰۲۲) برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.