ورود / عضویت

HandBrake نرم افزار متن باز مبدل فایل های ویدئویی، پشتیبانی اینکد های ۱۰ و ۱۲ بیتی را اضافه می کند

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print
HandBrake 1.4 نرم افزار مبدل فایل های ویدئویی که متن باز و رایگان می باشد با ویژگی های برجسته برای سیستم عامل های گنو/لینوکس، macOS و ویندوز در این هفته منتشر شده است.

HandBrake 1.4 حدوداً یک ماه پس از انتشار به روزرسانی تعمیر و نگهداری HandBrake 1.3.3 در سری ۱.۳ نرم افزار منبع باز ارائه می شود و اینجاست که عملکرد اصلی، یعنی پشتیبانی از اینکد های ویدئویی ۱۰ بیتی و ۱۲ بیتی، از جمله انتقال داده فراداده HDR10 را معرفی کند.

البته، این بدان معنی است که اکنون می توانید اینکد های ۱۰ بیتی یا ۱۲ بیتی را در HandBreak باز کنید تا آنها را به قالب دیگری که انتخاب کرده اید تبدیل کنید. از آنجا که اکثر این اینکد ها معمولاً HDR هستند، ویژگی pasadhrough metadata داخلی HDR نیز به کار می آید، اما توسعه دهندگان هشدار می دهند که همه فیلترها از ۱۰ بیتی و ۱۲ بیتی پشتیبانی نمی کنند.

همچنین در این نسخه جدید سه فیلتر جدید وجود دارد که عبارتند از: Chroma Smooth ،Colourspace Selection و پشتیبانی از سخت افزار QuickSync با سرعت بخشیدن به Crop / Scale در هنگام استفاده از مسیر کامل و پشتیبانی از فایل های صوتی MP2.

به غیر از این ویژگی های اصلی، نسخه HandBrake 1.4 همچنین باعث بهبود قابلیت اینکد های سخت افزار برای دستگاه های مختلف مجهز به AMD VCN (Video Core Next) ، Intel QuickSync Video و Qualcomm ARM رمزگذاری و رمزگشایی سخت افزار ویدئو می شود.

در مورد Qualcomm ARM، این نسخه همچنین پشتیبانی از دستگاه های Qualcomm ARM64 (AArch64 / ARM 64 بیتی) را که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند معرفی می کند، اما اکنون فقط در نسخه خط فرمان HandBreak کار می کند. علاوه بر این، نسخه ۱.۴ اولین نسخه پشتیبانی از سیستم های مک مبتنی بر Apple Silicon M1 است.

در میان سایر پیشرفت ها، مدیریت زیرنویس ها بهتر شده است، از جمله پشتیبانی از زیرنویس های DVB (Passthru و Burn-In) و پشتیبانی از زیرنویس های بسته EIA608، و به چشم می خورد و چندین پیشرفت کوچک UI و UX برای همه سیستم عامل های پشتیبانی شده مانند پشتیبانی از padding وجود دارد، پشتیبانی از ارتقا limited محدود و توانایی کنترل محدودیت رزولوشن. برای جزئیات بیشتر، به یادداشت های انتشار در GitHub مراجعه کنید.

HandBreak 1.4 از FFmpeg 4.4 پشتیبانی می کند و همین حالا می توانید از وب سایت رسمی به عنوان یک برنامه Flatpak دانلود کنید یا می توانید با استفاده از یک مدیر بسته گرافیکی مانند نرم افزار GNOME یا Plasma Discover، به راحتی روی توزیع گنو/لینوکس خود نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.