ورود / عضویت

GNOME 40 Land در اوبونتو ۲۱.۱۰

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

گنوم ۴۰ سرانجام در نسخه ۲۱.۱۰ ابونتو وارد شد.

خیلی از طرفداران ابونتو نگران بودند که گنوم ۴۰ ممکن است در نسخه پیش رو وجود نداشته باشد (اوبونتو ترجیح داد در نسخه ۲۱.۰۴ از آن بگذرد).

قبلا ما به طور گسترده ای اخبار گنوم ۴۰ پوشش داده ایم، بنابراین اگر با آن آشنا نیستید، باید تعجب کنم ! ? نکته کلیدی که باید بدانید این است که گنوم ۴۰ یک طرح جدید و چندین رفتار جدید را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، هنگام ورود به اوبونتو ۲۱.۱۰ اکنون با “نمای کلی” جدید روبرو خواهید شد. این، همانند نسخه اصلی گنوم است، برای هدایت شما به روش “جدید” کار طراحی شده است:

این صفحه هنگام ورود به سیستم به شما نمایش داده خواهد شد

گنوم ۴۰ همچنین فضاهای کاری افقی، عکسهای کوچک فضای کاری کوچک (که تعاملی هستند)، یک راه انداز برنامه جدید برای پیمایش افقی و یک نوار بالایی را که با فعال بودن مرور کلی یا راه انداز برنامه، معرفی می کند.

همه این تغییرات در حوالی پایین صفحه طراحی شده اند.

در اوبونتو ۲۱.۱۰، Ubuntu Dock در سمت چپ قرار گرفته است. آنها Dock را به پایین منتقل نکرده اند یا به استفاده از Dock اصلی گنوم روی نیاورده اند و تا آنجا که من می دانم هیچ برنامه ای برای انجام این کار ندارد.

راه انداز برنامه GNOME 40 در اوبونتو ۲۱.۱۰

آیا داشتن یک لانچر تراز چپ با عناصر صفحه بندی افقی معرفی شده در گنوم ۴۰ کار می کند؟

می شه گفت نیمه کاره است!

بررسی اجمالی GNOME 40 در اوبونتو ۲۱.۱۰

برخی ناهماهنگی های بصری واضح وجود دارد که باید رفع شود (امیدوارم، به هر حال). فضاهای کاری دارای سایه نیستند، فضای کاری در نمای کلی گرد نمی شوند و “نوار بالا” احتمالاً باید همان رنگ Ubuntu Dock باشد (و هنگامی که نوار بالا در نمای کلی نامرئی می شود، لانچر را ایجاد می کند بریده بریده می شود)

من فکر می کنم که اضافه کردن یک حاشیه به پایین فضای کار ممکن است به “تعادل” آن کلی کمک کند، مانند این ماکت (البته عجولانه):

هنوز چند ماه از توسعه باقی مانده است و ما تا انجماد UI فاصله زیادی داریم. به همین ترتیب، هیچ چیزی که امروز می بینید نهایی نیست. به محض مشاهده تغییرات هفته های آینده، در اینجا آنها را پوشش خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.