ورود / عضویت

Valve از Steam Deck (کنسول بازی همراه) بر پایه آرچ لینوکس و KDE Plasma رونمایی کرد.

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print
امروز Valve از Steam Deck رونمایی کرد، این گجت یک کسنول بازی ۷ اینچی است که بر پایه SteamOS مبتنی بر آرچ لینوکس و محیط دسکتاپ KDE Plasma ساخته شده است.

Steam Deck قول می دهد که کل کتابخانه Steam را در جیب شما قرار دهد تا هر کجا که می روید بتوانید بازی های مورد علاقه خود را انجام دهید. این دستگاه به اندازه کافی قدرتمند است و جدیدترین بازی های AAA را اجرا می کند و بهترین قسمت آن این است که اگر آن را به یک تلویزیون صفحه نمایش بزرگ برای یک تجربه بازی بهتر متصل کنید، می تواند به عنوان یک کنترل کننده نیز عمل کند.

با استفاده از Steam Deck، کل کتابخانه بازی Steam خودتان را خواهید داشت، بنابراین دیگر نگران نخواهید بود که برخی از بازی ها به دلیل اینکه فقط برای یک سیستم عامل خاص مانند macOS یا Windows طراحی شده اند قابلیت اجرا ندارند بلکه به لطف لایه سازگاری Valve’s Proton این کار قابل انجام خواهد بود .

البته، Steam Deck از گنو/لینوکس پشتیبانی می کند و آخرین نسخه از سیستم عامل بازی SteamOS را اجرا می کند که اکنون مبتنی بر آرچ لینوکس است. چند سالی از آخرین نسخه توزیع SteamOS می گذرد، قبلا بر اساس توزیع دبیان (Debian) بود، اما به نظر می رسد Valve پروژه را کنار نگذاشته و آن را مدام بهبود می بخشد و در نهایت از آرچ لینوکس استفاده کرده است که سبک‌تر و بسیار قابل شخصی سازی‌تر است.

رابط کاربری آن بسیار جالب به نظر می رسد و به کل Steam Library و همچنین Steam Chat ، Steam Store ، Steam Community ، Steam Cloud و Steam Remote Play دسترسی خواهید داشت.

علاوه بر این، هنگامی که دستگاه را به مانیتور متصل می کنید، تجربه کاملی از رایانه های شخصی گنو/لینوکس را نیز تجربه خواهید کرد که از محیط دسک تاپ مدرن KDE Plasma استفاده شده است، بنابراین می توانید کارهای روزمره خودتان را مانند: مشاهده فیلم، مرور وب و … را انجام دهید و همچنین می توانید نرم افزار های مورد علاقه خودتان را نصب کنید و استفاده کنید مثل اینکه از رایانه شخصی خود استفاده می کنید.

“در Steam Deck، بازی های شما با سیستم عامل متفاوتی نسبت به رایانه رومیزی شما اجرا می شوند. این یک نسخه جدید از SteamOS است که با در نظر گرفتن Steam Deck ساخته شده و برای یک تجربه کسنول بازی همراه بهینه شده است. “

Valve

Steam Deck از یک APU سفارشی AMD (Zen 2 + RDNA 2) که بهینه شده برای بازی های دستی است استفاده می کند. این دستگاه همچنین از یک نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ ، ۱۶ گیگابایت رم ، تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی NVMe SSD ، بلوتوث ۵.۰ ، دو باند Wi-Fi AC و پشتیبانی از microSD بهره می برد.

از آنجایی که این یک کنسول بازی همراه است، با یک کنترل کننده داخلی همراه است که دارای کنترل های واقعی گیم پد مانند انگشت های دست، پد لمسی، محرک ها و دکمه های گرفتن است. همچنین از ویژگی های haptics HD و سنسور ژیروسکوپ ۶ محوره برخوردار است.

تا آنجا که می دانیم، Steam Deck با یک باتری ۴۰Whr همراه است که البته بسته به بازی هایی که انجام می دهید بین ۲ تا ۸ ساعت اجازه بازی مدام را می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات فنی و سایر منابع، به وب سایت رسمی مراجعه کنید.

Steam Deck از امروز ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۱، ساعت ۱۰ صبح PDT برای پیش سفارش در دسترس است، اما ارسال آن در دسامبر ۲۰۲۱ به ایالات متحده، کانادا، اتحادیه اروپا و انگلیس آغاز می شود. برای شما ۳ پیشنهاد فروش وجود دارد، با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ۳۹۹ دلار (۴۱۹ یورو) ، با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ۵۲۹ دلار (۵۴۹ یورو) یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ۶۴۹ دلار (۶۷۹ یورو).

من شخصاً فکر می کنم قیمت دستگاهی که قابل ارتقا نیست و احتمالاً قادر به اجرای بازی های آینده نخواهد بود کمی زیاد است، بنابراین اگر بخواهم Steam Deck را بخرم به دنبال ارزان ترین نسخه می روم زیرا همیشه می توانید فضای ذخیره سازی را با استفاده از کارت microSD افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.