ورود / عضویت

MX Linux 21 بتا بر اساس Debian GNU/Linux 11 “Bullseye” و محیط Xfce 4.16 منتشر شد.

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

تیم توسعه دهنده MX Linux، خبر انتشار نسخه بتا MX Linux 21 که قرار است اواخر امسال نسخه نهایی آن منتشر شود را اعلام کردند.

MX Linux 21 با نام “Wildflower” و مشتق شده از مخازن Debian GNU/Linux 11 “Bullseye” و MX است و از سری هسته های لینوکس ۵.۱۰ LTS (پشتیبانی طولانی مدت) برخوردار است و از جدیدترین و کاملترین محیط دسکتاپ Xfce 4.16 استفاده می کند.

نکات برجسته این نسخه بتا، شامل برنامه های جدید و به روز شده، نصب کننده جدید با پشتیبانی انتخاب پارتیشن LVM و همچنین منوهای بوت سیستم جدید UEFI است که انتخاب گزینه های راه اندازی را مستقیماً از منوی بوت و زیر منوها آسان تر می کند.

“اکنون می توانید به جای استفاده از منوهای کنسول قبلی، گزینه های live boot (persistence و غیره …) را از منوی بوت و زیر منو انتخاب کنید.”

devs

علاوه بر این، MX Linux 21 به طور پیش فرض از رمز عبور کاربر (sudo) برای وظایف مدیر استفاده می کند، که می تواند در برگه دیگر MX Tweak نادیده گرفته شود و شامل بسیاری از تغییرات پیکربندی کوچک دیگر، به ویژه در پنل افزونه های پیش فرض جدید، است.

توسعه دهندگان MX Linux به دنبال آزمایش کننده هایی برای اولین نسخه بتا هستند تا منوهای بوت سیستم جدید UEFI و نصب کننده را مخصوصاً در سخت افزار واقعی آزمایش کنند، اما کاربران، آزمایش آن بر روی VirtualBox را می پسندند. کاربرانی که قصد دارند تا این نسخه را آزمایش نمایند، پیشنهاد می شود که اطلاعیه انتشار را مطالعه نمایند.

نسخه MX Linux 21 beta 1 هم اکنون با استفاده از لینک های زیر برای سیستم های ۶۴ بیتی و ۳۲ بیتی، فقط با محیط دسکتاپ Xfce ، برای دانلود در دسترس است. با این حال، لطفاً به خاطر داشته باشید که این نسخه پیش از انتشار است، برای استفاده در محیط های واقعی مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.