ورود / عضویت

لینوسس توروالدز اولین نامزد انتشار هسته ۵.۱۴ لینوکس را اعلام کرد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print
دو هفته از انتشار سری هسته های لینوکس ۵.۱۳ می گذرد و اکنون پنجره ادغام هسته ۵.۱۴ لینوکس بسته شده است زیرا لینوکس توروالدز امروز اعلام کرد که امکان آزمایش عمومی اولین مرحله نامزد انتشار (RC) وجود دارد.

در حالی که اکثر توزیع های گنو / لینوکس هنوز در تلاشند هسته های خود را به لینوکس ۵.۱۳ ارتقا دهند، که قبلاً اولین نسخه خود را منتشر کرده و به عنوان “نسخه پایدار” در وب سایت kernel.org مشخص شده است، توسعه دهندگان مشغول توسعه نسخه بعدی یعنی کرنل ۵.۱۴ هستند.

همانطور که لینوس توروالدز اعلام کرد، اولین نامزد انتشار (RC) اکنون برای آزمایش عمومی آماده است، که می گوید این شامل حدود ۱۳ هزار تعهد از حدود ۱۶۵۰ توسعه دهنده است. یک بار دیگر، تغییرات بزرگی در سخت افزار AMD GPU ایجاد شده است و تمام پشتیبانی IDE اکنون بر اساس libata است.

توروالدز گفت: “به طور کلی، من فکر نمی کنم که هیچ غافلگیری بزرگی در این نسخه وجود داشته باشد، و به نظر می رسد که این یک نسخه کاملا عادی باشد.” “امیدواریم که این به یک چرخه انتشار خوب و آرام تبدیل شود، … “

مانند تمام نسخه های کرنل، لینوکس ۵.۱۴ با درایورهای جدید و بروزرسانی شده برای پشتیبانی از دستگاه های سخت افزاری بیشتر ، سیستم فایل های بهبود یافته، معماری، شبکه، برنامه ریزی، ماشین مجازی و آخرین موارد به روزرسانی مستندات و ابزارها پشتیبانی می شود. برای دیدن تمام جزئیات فنی در مورد آن ، در Mergelog Linus Torvalds ببینید.

نسخه نهایی هسته لینوکس ۵.۱۴ باید در اوایل شهریور (اواخر ماه اوت)، در تاریخ ۷ شهریور (۲۹th) یا اواسط شهریور ۱۴ام (اوایل سپتامبر در ۵th) وارد شود. طبق معمول، این امر به تعداد نامزدهای آزادسازی در کل چرخه توسعه بستگی دارد.

تا آن زمان، اگر می خواهید به توسعه دهندگان هسته در آزمایش هسته لینوکس ۵.۱۴ کمک کنید، ادامه دهید و اولین نامزد انتشار را از وب سایت kernel.org دانلود کنید. با این حال، لطفا سعی کنید به خاطر داشته باشید که این یک نسخه پیش از انتشار است و به این معنی که برای استفاده در دستگاه تولید مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.