ورود / عضویت

موزیلا فایرفاکس ۹۱ به عنوان سری جدید ESR ارائه می شود و پرینت راحت را به ارمغان می آورد

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Telegram
Twitter
Email
Print

فایرفاکس ۹۱ اکنون به عنوان جدیدترین نسخه پایدار مرورگر وب محبوب، رایگان و متن باز شرکت موزیلا برای گنو/لینوکس، اندروید، ویندوز macOS و iOS برای دانلود در دسترس است.

کمتر از یک ماه پیش فایرفاکس در ورژن ۹۰، پشتیبانی FTP را به طور کامل حذف کرد و اکنون Firefox 91 در حال حاضر با بهبودها و رفع اشکالات مختلف، از جمله ویژگی ساده پرینت از صفحه پیش نمایش بدون شلوغی، در دسترس است (در بخش تنظیمات بیشتر موجود است) > قالب> ساده شده در گفتگوی پیش نمایش چاپ). با این حال، باید توجه داشت که این ویژگی در همه صفحات کار نمی کند.

فایرفاکس ۹۱ همچنین سیاست HTTPS-First را برای پنجره های مرور خصوصی بهبود می بخشد تا به آنها اجازه دهد همه اتصالات را به یک وب سایت امن (HTTPS) تبدیل کنند و همچنین در مواقعی که یک وب سایت از اتصالات امن پشتیبانی نمی کند، به اتصالات ناامن (HTTP) بازگردند.

همچنین برای پنجره های مرور خصوصی، نسخه جدید فایرفاکس نوار آدرس را برای ارائه نتایج Switch to Tab بهبود بخشیده است. به غیر از این، یک منطقه جدید در فایرفاکس ۹۱ وجود دارد، به نام Scots (sco) برای کاربران Scottish، یک ویژگی Total Cookie Protection برای جلوگیری از نشت داده ها و برخی بهبودهای عملکردی.

برای توسعه دهندگان وب در این نسخه API Visual Viewport بروزرسانی شده است، که مکانیسم مشخصی را برای پرس و جو و تغییر خواص نمای بصری پنجره ارائه می دهد تا از سیستم عامل های رومیزی (مانند گنو/لینوکس ، macOS ، ویندوز) پشتیبانی کند.

علاوه بر این، فایرفاکس ۹۱ یک نسخه سری ESR (Extended Support Release) است که تا ۱۲ ماه آینده با به روز رسانی تعمیر و نگهداری پشتیبانی می شود و جایگزین سری ESF Firefox 78 می شود که سال گذشته منتشر شد. کاربران ESR تا نوامبر ۲۰۲۱ فرصت دارند تا نصب خود را به نسخه جدید ESR ارتقا دهند.

فایرفاکس ۹۱ اکنون به عنوان یک به روزرسانی OTA (Over-the-Air) برای کاربران macOS و ویندوز و همچنین کاربران گنو/لینوکس با استفاده از بسته باینری رسمی در دسترس است. کسانی که می خواهند از این نسخه استفاده نمایند باید آن را از مخازن توزیع خود نصب یا بروزرسانی نمایند و اگر این نسخه در مخازن توزیع شما موجو نیست، باید منتظر بمانید تا نسخه جدید به مخازن پایدار اضافه شو ، یا می توانید نسخه جدید را از وب سایت رسمی دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.